اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خبر داد

اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز 93 از 15 اسفندماه در خراسان رضوی

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی از اجرای طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز 93 از 15 اسفند‌ماه خبر داد.

اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز 93 از 15 اسفندماه در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، ناصر نقیبی گفت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، حضور میلیونی زائران بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، افزایش خرید و تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در این ایام، ضرورت کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا در مراحل تأمین، توزیع و قیمت، برخورد با تخلفات و جلوگیری از اجحاف در حق زائران و مجاوران، این طرح به مدت یک ماه تا 15 فروردین‌ماه 93 اجرا می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ساعات کار بازرسان در دو نوبت صبح و بعدازظهر متناسب با ساعات کار اصناف افزود: افزایش ساعات پاسخگویی به تلفن 124 توسط اپراتورها به صورت شبانه‌روزی، نظارت ویژه بر تأمین و توزیع میوه و مرکبات به ویژه پرتقال و سیب، نظارت بر مراکز نگهداری کالا از جمله سردخانه و کشتارگاه و بررسی میزان ورودی و خروجی کالا، نظارت ویژه بر مراکز عمده و خرده‌فروشی انواع میوه، آجیل و خشکبار، غلات و حبوبات، پوشاک، کیف و کفش و نظارت بر نحوه ارائه خدمات، رعایت قیمت قانونی توسط ناوگان حمل و نقل برون و درون شهری و برخورد با تخلفات مشهود از مواردی است که در این طرح به اجرا در می‌آید.

نقیبی تصریح کرد: همچنین در این طرح دفاتر فروش اینترنتی بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما، اماکن تفریحی، اسکان زائر و بقاع متبرکه و نانوایی‌های سطح شهر نیز مورد نظارت ویژه قرار می‌گیرند و با هماهنگی اتحادیه، کشیک برخی از نانوایی‌های مسیرهای پرتردد مسافر و زائر برقرار می‌شود.

وی افزود: انجام بازرسی‌های مستمر برای توجیه و ملزم کردن صنوف به رعایت نصب نرخ‌نامه، درج قیمت و صدور فاکتور معتبر، استقرار پایگاه‌های ثابت بازرسی در نمایشگاه‌های بهاره، نظارت بر واحدهای برگزار کننده حراج و نحوه ارائه خدمات پارکینگ و توقفگاه‌ها به ویژه در مبادی شهر از دیگر اقداماتی است که در این طرح اجرا خواهد شد.

این مسئول گفت: در اجرای این طرح از توان انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و ناظران افتخاری به منظور انجام بازرسی نامحسوس نیز استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است؛ شماره پیامک 30008124 و تلفن 124 ستاد خبری این سازمان و تلفن 7283344 نظارت و بازرسی اصناف، آماده دریافت گزارشات و شکایات مردمی پیرامون تخلفات صنفی است.

انتهای پیام/2202/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول