اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعلام فیلم‌های برتر

پرونده دهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه کل گراش بسته شد

با اعلام فیلم‌های برتر، پرونده دهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه کل گراش استان فارس بسته شد.

پرونده دهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه کل گراش بسته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گراش، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه کل گراش جمعه‌شب با حضور معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، امام جمعه، فرماندار و جمعی از روسای ادارات و علاقه‌مندان به فیلم کوتاه در سالن همایش‌های دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار شد.

فرماندار شهرستان گراش در ابتدای این مراسم با تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم، اظهار داشت: هنر در ذات خود خوب است، از آن بابت که بتواند یک عقیده و آرمان انسانی و اسلامی را بیان کند.

اصغر فرودی ادامه داد: اگر فیلم‌های ما بتوانند به طور مثال عدالت، توحید و استکبارستیزی را بیان کنند و به دنبال یک پیام و هدف عالی باشند، مطلوب است.

امام جمعه گراش نیز در این مراسم به نقش فیلم و تاثیرگذاری آن اشاره کرد و ابراز داشت: بحث فیلم و فیلم‌سازی که به عنوان یک هنر مطرح است، باید با تعالیم اسلامی ادغام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا حسینی افزود: فیلم‌سازی باید با متن زندگی مردم گره خورده باشد و از گزاف و غیرواقعی نشان دادن مسائل اجتناب کرد.

امام جمعه گراش ادامه داد: فیلم باید گویا و در زندگی آثار مثبت داشته باشد، به طور مثال ما شاهد پخش سریال‌های طنز که امیدواری و نشاط را به مردم القا می‌کند، هستیم.

امام جمعه گراش در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به کارگردانان گفت: ارزش‌های دینی و اخلاقی را در فیلم‌سازی مد نظر بگیرید و بر این اساس فیلم بسازید زیرا که فیلم می‌تواند یک ابرقدرت برای فهماندن مبانی دین و اخلاق به مردم باشد.

محمد توانگرزمین معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز از برگزارکنندگان این جشنواره تقدیر کرد و گفت: از نخستین دوره برگزاری این جشنواره در جریان کار آن قرار داشتم و امیدواریم با تلاش دست‌اندرکاران شاهد برگزاری این جشنواره در سطح کشور باشیم.

به گزارش فارس، دهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه کل گراش با اعلام فیلم‌های برتر، جمعه‌شب به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/2448/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول