اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قزوین عنوان کرد

جابه‌جایی سالانه 10 میلیون مسافر از پایانه آزادگان قزوین

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قزوین گفت: پایانه آزادگان قزوین دارای 369 دستگاه اتوبوس برون شهری و 237 دستگاه سواری است که با این امکانات سالانه بیش از 10 میلیون مسافر را حمل و نقل می‌کند.

جابه‌جایی سالانه 10 میلیون مسافر از پایانه آزادگان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بی‌شک پایانه‌ها یکی از مراکز مهمی هستند که در صنعت حمل و نقل بخش مسافر جایگاه ویژه‌ای داشته و به عنوان مرکزی برای تسهیل تردد و حمل و نقل برون شهری بشمار می‌رود.

بنابراین وجود یک شبکه بهینه خدمات در پایانه‌ها می‌تواند اثر بسیار مثبتی از آن شهر در ذهن مسافران، گردشگران و جهانگردان فراهم کند.

در این راستا و به منظور آگاهی از پیشبرد امور در این حوزه شهری با حسن شعبانی مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قزوین گفت ‌و‌گویی ترتیب دادیم که در پی می‌آید.

فارس: سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قزوین در چه شرایطی قرار دارد؟

با توجه به رشد و گسترش کمی و کیفی مجموعه پایانه‌ها وضعیت موجود را مناسب و شایسته همشهریان نمی‌دانیم و تلاشمان این است که با استفاده از نظر کارشناسان دلسوز و مجرب و الگوبرداری درست و صحیح از ترمینال‌های مسافربری شهرهای دیگر، وضعیت مطلوبی را برای هموطنان و همکاران صنعت حمل و نقل ایجاد نماییم و در این راستا مشارکت فکری همکاران، همشهریان و هموطنان عزیز را برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر استدعا دارم.

فارس: این سازمان از چه سالی آغاز به فعالیت کرده است؟

اساسنامه سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قزوین در تاریخ 28 بهمن ماه 1377 از طرف وزارت کشور مورد تصویب واقع شد و سازمان در سال 1378 رسما شروع به فعالیت کرد.

فارس: این سازمان در قزوین چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

هدف اصلی سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قزوین، حفظ و نگهداری و اداره امور پایانه‌ها (ترمینال‌ها) و تجهیز و توسعه آنها با استفاده از ابزار و روش‌های پیشرفته و متناسب با افزایش رشد جمعیت و در صورت لزوم احداث پایانه‌ها و غرفه‌های جدید در مبادی ورودی شهر در چارچوب قانون اصلاح لایحه قانونی احداث پایانه‌های مسافربری و دیگر اقدامات است.

فارس: این سازمان از چه ارکانی تشکیل شده است؟

این سازمان از شورای سازمان، هیئت مدیره، مدیرعامل و بازرس تشکیل شده است.

فارس: در هیئت مدیره این سازمان چه اقداماتی در سال‌های اخیر صورت گرفته است؟

از اقداماتی که در سال‌های اخیر در این هیئت مدیره صورت گرفته است می‌توان به تشکیل 185 جلسه و 261 مصوبه که خط مشی اساسی این مصوبات شامل هوشمند سازی سیستم، خصوصی سازی، مشتری مداری و عدالت اجتماعی بوده است اشاره کرد.

فارس: پایانه آزادگان با چه خصوصیاتی در حال فعالیت است؟

این پایانه با مساحتی بالغ بر 32 هزار مترمربع و زیربنای ساختمانی بالغ بر 7 هزار و 400 متر مربع محل مناسب برای پیاده و سوار شدن مسافران از اقصی نقاط کشور به خصوص تهران، شیراز، همدان، اصفهان، تبریز، شهرهای شمالی کشور و دیگر شهرها است.

فارس: چه تعداد شرکت تعاونی در این پایانه فعالیت دارند؟

15 شرکت مسافربری برون شهری اتوبوسی، یک شرکت مسافربری برون شهری مینی‌بوسی و چهار شرکت مسافربری برون شهری سواری کرایه‌ای در این پایانه مشغول انجام فعالیت هستند.

فارس: این پایانه چه تعداد اتوبوس و سواری در اختیار دارد و سالانه چه تعداد مسافر را حمل و نقل می‌کند؟

این پایانه دارای 369 دستگاه اتوبوس برون شهری و تعداد 237 دستگاه سواری است که با این امکانات سالانه بیش از 10 میلیون مسافر را حمل و نقل می‌کند.

فارس: این پایانه دارای چه امکاناتی است؟

از جمله امکانات این پایانه می‌توان به پله برقی، بوفه تنقلات، اغذیه فروشی، نمازخانه، کافی‌نت، آرایشگاه، کافی شاپ، دفاتر شرکت‌های تعاونی، آب‌نما، سالن انتظار، دوربین های مدار بسته، نیروی انتظامی مستقر در پایانه مسافربری و کارواش اشاره کرد.

همچنین مکانیکی، باطری سازی، صافکاری، انبارهای توشه، سرویس‌های بهداشتی، آب سردکن، سیستم گرمایشی و سرمایشی سالن انتظار، پارکینگ، دستگاه‌های خودپرداز «ITM» و بانک شهر از دیگر امکانات این پایانه است.

فارس: پایانه مسافربری غرب با چه خصوصیاتی در حال فعالیت است؟

پایانه مسافربری غرب با مساحتی بالغ بر 8 هزار مترمربع و زیربنای ساختمانی بالغ بر 600 مترمربع به عنوان مبدا حرکت مینی‌بوس و سواری‌های کرایه به شهرهای ابهر، آوج، آبگرم، تاکستان و ... است.

فارس: چه تعداد شرکت تعاونی در این پایانه موجود است؟

این پایانه دارای دو شرکت تعاونی مسافربری مینی بوس و سه شرکت تعاونی مسافربری سواری کرایه است.

فارس: این پایانه دارای چه امکاناتی است؟

امکاناتی از قبیل سالن انتظار، سرویس‌های بهداشتی، آب سردکن، سیستم گرمایشی و سرمایشی سالن انتظار، پارکینگ، نمازخانه، آژانس ویژه پایانه مسافربری، کارواش، دوربین مداربسته و غرفه تنقلات در این پایانه وجود دارد.

فارس: ایستگاه الموت شرقی چه شرایطی داشته و چه مناطقی از استان را زیرپوشش خود دارد؟

این ایستگاه واقع در حاشیه میدان مینودر، ابتدای جاده الموت قرار گرفته و به عنوان مبدا حرکت سواری‌های کرایه به سمت معلم‌کلایه و روستاهای منطقه الموت شرقی است و در قالب یک شرکت مسافربری سواری نسبت به ارایه خدمات اقدام می‌کند.

فارس: برای شهرستان بویین زهرا نیز ایستگاهی وجود دارد؟

بله. این ایستگاه واقع در انتهای خیابان راه آهن، مقابل پارک رز قرار گرفته و به عنوان مبدا حرکت سواری‌های کرایه به سمت بویین زهرا است و در قالب دو شرکت مسافربری سواری کرایه خدمات ارایه می‌کند.

فارس: مهم‌ترین اقدامات این سازمان در سال‌های اخیر نام ببرید.

از مهم‌ترین اقدامات این سازمان می‌توان به مکانیزه کردن سیستم اتوماسیون اداری، واگذاری خدمات عمومی به بخش خصوصی شامل موارد نظافتی و حفاظتی، ارتقای سطح آموزشی کارکنان با شرکت در برنامه‌های آموزشی اتحادیه پایانه‌های مسافربری شهرداری‌های کشور و شهرداری قزوین اشاره کرد.

فارس: این سازمان چه پروژه‌ و برنامه هایی در دستور کار خود دارد؟

از جمله برنامه‌ریزی‌ها می‌توان به طراحی محوطه و طرح توسعه پایانه آزادگان، طراحی محوطه پایانه مسافربری غرب، طراحی و اجرای پروژه پایانه مسافربری نسیم شمال، افزایش دوربین‌های مداربسته در ایستگاه‌های جدید، تهیه چارت سازمانی و جذب نیروهای متخصص اشاره کرد.

همچنین طراحی سیستم جامع اتوماسیون پایانه‌ها که شامل اتوماسیون ورود و خروج سیستم پارکینگ «RFID»، سیستم خرید بلیط تحت وب، سیستم اطلاع رسانی جامع و سیستم «BMS» (سیستم مدیریت ساختمان) می‌شود از دیگر پروژه‌هاست.

انتهای پیام/77014/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول