اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

اقتدار و امنیت مهم‌ترین دستاورد رزمایش «الی‌بیت‌المقدس»

بسیجیان شرکت‌ کننده در رزمایش الی‌بیت‌المقدس با لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری، توان دفاعی خود را در تامین امنیت، دفاع در برابر تهاجم احتمالی دشمن و دفاع از ارزش‌های انقلاب و اسلام به نمایش گذاشتند.

اقتدار و امنیت مهم‌ترین دستاورد رزمایش «الی‌بیت‌المقدس»

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رزمایش دو روزه «الی‌بیت‌المقدس» در مشهد و خراسان رضوی، با رمز یا محمد رسول الله(ص) پنجشنبه و جمعه برگزار شد.

در این رزمایش که با حضور فرمانداران و مسئولان محلی، برخی نمایندگان مجلس، روحانیت منطقه در شهرستان‌های سراسر استان خراسان رضوی برگزار شد، بسیجیان شرکت‌ کننده با لبیک به فرمایشات رهبری، توان دفاعی خود را در تامین امنیت، دفاع در برابر تهاجم احتمالی دشمن و دفاع از ارزش‌های انقلاب و اسلام به نمایش گذاشتند.

فرمانده سپاه ناحیه بینالود در این باره به خبرنگار فارس گفت: مهم‌ترین دستاورد رزمایش الی بیت‌المقدس، لبیک به ندای رهبری، دفاع از ولایت و هدیه امنیت به مردم غیور خراسان رضوی است.

ابوالفضل بهشتی، در خصوص برنامه‌های ویژه این دوره از عملیات بسیج گفت: گرچه این رزمایش در قالب تقویم سالانه گردان‌ها انجام شد، اما چند برنامه با محور کلی در این دوره از رزمایش مورد نظر قرار گرفت که شامل رزمایش 48 ساعته واکنش سریع منطقه‌ای، اجرای دفاع از کوی و برزن، رعایت اصول پدافند غیرعامل، رزمایش گردان‌ها با اجرای امداد و نجات در اغتشاشات که هر کدام به ترتیب و بر اساس برنامه زمان‌بندی طی دو روز انجام شده است.

بهشتی در ادامه گفت: برای انجام برنامه‌های مذکور، ساعت‌ها آموزش و تمرین فشرده و تخصصی  و رزمی صورت گرفت که هدف اصلی آنها افزایش توان و حفظ انسجام نیروهای بسیج برای شرایط سخت و نیمه سخت و نرم است.

* تجهیز و آماده‌سازی بسیج برای مقابله با دشمنان

وی در خصوص تفاوت این رزمایش با رزمایش‌های قبل گفت: امسال رزمایش به صورت منسجم‌تر برگزار و تاکتیک‌های رزمی مختلفی در آن اجرایی شد که ما سعی کردیم سازماندهی مناسبی در این خصوص انجام دهیم تا بسیجیان آماده‌تر از قبل برای مقابله با دشمنان تجهیز شوند.

فرمانده سپاه ناحیه بینالود همچنین در مراسم صبحگاه این رزمایش ضمن بیان خاطراتی از رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس با تاکید بر لزوم حمایت از رهبری در مقطع کنونی برای دفاع از ارزش‌های انقلاب و جنگ خاطرنشان کرد: در روزهایی که در آن قرار داریم مقطع مهمی از تاریخ انقلاب ورق می‌خورد و دشمن به حضور ما در صحنه‌ها نگاه معناداری دوخته است.

این مسئول تاکید کرد: برای همین موضوع و تداوم‌بخشی به اتحاد مردم و  مسئولان باید منسجم‌تر از گذشته پشت سر رهبری حرکت کنیم و مهم‌‌ترین محور رزمایش الی‌بیت‌المقدس نیز لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب در قبال یاوه‌گویی‌های آمریکا و جبهه استکبار است.

* رشد 30 درصدی عضویت در بسیج

بهشتی همچنین با اشاره به حضور خودجوش و فزاینده مردم در صحنه‌های انقلاب و پایگاه‌های بسیج یادآور شد: مردم ما آگاه و وفادار هستند به گونه‌ای که در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، جمعیت راهپیمایی در 22 بهمن امسال بیش از 2 برابر شده و نیز متقاضیان شرکت و عضویت در برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و بصیرت‌افزایی بسیج 30 درصد رشد داشته است.

* غافل نشدن بسیج از جنگ نرم

وی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای ضربه زدن به ایران اسلامی تصریح کرد: در این مقطع انقلاب جنگ سایبری و نرم اهمیت زیادی دارد و تأثیرگذاری آن بر جوانان ثابت شده برای همین بسیج از مبارزه در میادین جنگ نرم غفلت نخواهد کرد.

این مسئول اضافه کرد: مسلح شدن جبهه حق به قدرت نرم ضرورتی دو چندان خواهد داشت و مسلماً رزمندگان به خصوص بسیجیان با عمل به توصیه‌های فرمانده کل قوا و دستورالعمل‌های مرتبط با جنگ نرم با هوشیاری کامل مقابل دشمنان خواهند ایستاد.

فرمانده بسیج ناحیه بینالود ابراز داشت: استکبار تلاش دارد در حوزه‌های روحی و روانی، جوانان و جامعه را گمراه و در مسیر تحقق خواسته خود قرار دهد ولی بسیج از این موضوع نباید غافل باشد.

بهشتی ادامه داد: تهدیدات هر روزه دشمن بخصوص آمریکا ادامه دارد و گفتن این سخن که ما گزینه نظامی خود را از روی میز برنمی‌داریم، تکلیف را بر ما روشن کرده و لازم است این گونه رزمایش‌ها برای بالا بردن روحیه بسیجیان برگزار شود تا به دشمنان بخصوص آمریکای جنایتکار، بگوییم که ما نیز گزینه‌هایمان -که مردم و بسیجیان غیور هستند، در میدان عمل و در صحنه مبارزه داریم.

وی متذکر شد: ما به عنوان سربازان ولی فقیه تا آخرین قطره خون خود پای این انقلاب و اهداف انقلاب اسلامی ایستاده‌ایم و به اندازه یک پلک زدن هم از خط ولایت فقیه جدا نخواهیم شد؛ یقیناً ایثارگری و اخلاص بسیجیان زمینه‌ساز ظهور آقا امام زمان (عج) خواهد بود.

فرمانده بسیج ناحیه بینالود تاکید کرد: جایگاه سیاسی و اقتدار ملی ایران امروز بعد از 35 سال از انقلاب به جایی رسیده که شش کشور ابرقدرت در برابر ما زانو زده تا با ما مذاکره کنند و از ایران به عنوان یک قدرت مهم یاد می‌کنند.

این مسئول با اشاره به نتایج گفت‌و‌گوها و مذاکرات ژنو اذعان داشت: کشور ما عزتمند و سربلند است و به مذاکره نیاز ندارد بلکه آنها نیازمند گفت‌وگو با ما هستند و ما در هر صورت طبق نظر مقام معظم رهبری و ولایت فقیه عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام/2202/ن۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول