اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آستارا خبر داد

برگزاری جشن احیای تالاب بین‌المللی «آق» با حضور ابتکار

فرماندار آستارا از برگزاری جشن احیای تالاب بین‌المللی «آق» با حضور رئیس سازمان محیط زیست در نیمه نخست اسفندماه خبر داد.

برگزاری جشن احیای تالاب بین‌المللی «آق» با حضور ابتکار

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، سیروس شفقی عصر امروز در حاشیه بازدید از تالاب بین‌المللی «آق» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: تالاب بین‌المللی «آق» یکی از مناظر طبیعی منحصر به‌فرد در کشور است و از احیای کامل این تالاب حمایت  می‌کنیم.

وی با قدردانی از تلاش‌های رئیس محیط زیست آستارا و طرفداران احیای تالاب «آق»، افزود: تالاب «آق» آستارا پس از یک دهه خشکی اکنون بالای 68 هکتار احیا شده است

فرماندار آستارا، احیای تالاب آستارا را یک اقدام خداپسندانه برای نسل امروز و آینده دانست و تصریح کرد: تالاب «آق» با قوت احیا می‌شود و برنامه‌های تالاب را در کارگروه تخصصی با توسعه پایدار پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: پرندگان مهاجر در که در اوایل بهمن در تالاب «آق» آستارا فرود آمدند و امروز نیز در یک صحنه زیبا و وصف‌ناپذیری شاهد فرود موج دیگری از گونه‌های کمیاب پرندگان مهاجر از جمله قو، فلامنیگو و پلیکان به تالاب «آق» این شهرستان هستیم که جای  شادمانی و قدردانی دارد.

به گفته شفقی، اکنون 11 قطعه قو، شش قطعه تنجه، چهار قطعه عروس غاز، 38 قطعه پلیکان، 29 قطعه فلامینگو، 900 قطعه اردک سرسبز و سریانی، 400 قطعه چنگر و بیش از یک‌هزار قطعه خوتکا مهمان زمستانی تالاب زیبای «آق» آستارا هستند.

وی، پیشروی آب دریای خزر و برداشت بی‌رویه شن و ماسه و تخریب ساحل را موجب از بین رفتن 100 هکتار تالاب بین‌المللی «آق» دانست.

این مسئول یادآور شد: با پیگیری مسئولان و حامیان محیط زیست این تالاب احیا شده است.

فرماندار آستارا، 56 هکتار تالاب «آق» را اختصاص به مساحت آبی و بقیه نیز اختصاص به پوشش گیاهی با گونه‌های جنگلی حاشیه تالاب عنوان کرد.

شفقی با بیان اینکه تالاب بین‌المللی «آق» و استیل از جمله مناظر منحصر به فرد در گیلان و کشور محسوب می‌شوند، متذکر شد: با مدیریت زیست‌محیطی و گردشگری می‌توان با توسعه پایدار برای جذب گردشگر خارجی و داخلی و سرمایه‌گذار گردشگری اقدام کرد.

وی در پایان از برگزاری جشن احیای رسمی تالاب «آق» و ثبت آن به صورت ویژه با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در نیمه نخست اسفندماه سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/84001/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول