اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان مهربان:

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقشه راه تحقق اقتصاد اسلامی است

امام جمعه شهرستان مهربان گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی راهبردی اساسی برای شرایط کنونی کشور و نقشه راه تحقق اقتصاد اسلامی است.

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقشه راه تحقق اقتصاد اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان  ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، سیاست‌های  اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی را راهبردی اساسی برای شرایط کنونی کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و لزوم نگاه فراگیر و همت جهادی و ملی در اجرای آن اضافه کرد: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نقشه راه تحقق اقتصاد اسلامی برخاسته از اسلام ناب محمدی (ص) است و مهم‌ترین ویژگی این اقتصاد، پیشرفت همراه با عدالت و درون‌زا و برون‌گرا بودن است.

خطیب جمعه شهرستان مهربان در تبیین درون‌زا و برون‌گرا بودن اقتصاد مقاومتی گفت: درون‌زا به این معنا است که فکر ایرانی، علم و فناوری ایرانی، کارآفرینی ایرانی، مواد اولیه معادن ایرانی و کشاورزی، دامپروری و صنعت ایران ساخت قدرت داخلی در زمینه اقتصاد را با هم بسازند.

جلیلی با تاکید بر این نکته که در 35 سال گذشته هیچ سودی از بیرون کشورمان به ملت بزرگ ایران نرسیده، تصریح کرد: تنها نکته نجات بخش کشورمان و به ویژه در مسائل اقتصادی توجه به اقتصاد مقاومتی است و اگر ما نگاهمان به نتیجه مذاکرات و بیرون از کشور باشد ضرر خواهیم کرد.

خطیب جمعه شهرستان مهربان تاکید کرد: در طول 35 سال اگر کشورمان در زمینه‌های مختلف به پیشرفت‌های گوناگون و ترقی روزافزون دست یافته است در سایه اعتماد به استعدادها و توانمندی‌های جوانان کشورمان بوده و در 35 سال گذشته ثابت نشده که دیگران به ملت ما سود برسانند.

امام جمعه شهرستان مهربان ابلاغ سند اقتصاد مقاومتی به دولت از جانب مقام معظم رهبری با رویکرد نگاه به سرمایه‌های داخلی انجام شده را نشان ‌دهنده اقتدار و نگاه بلند جمهوری اسلامی ایران اسلامی عنوان کرد و متذکر شد: ملت ما می‌تواند با تکیه بر وحدت بر همه توطئه‌های دشمنان پیروز شود.

جلیلی لزوم بسترسازی مناسب در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید بسترهای لازم را فراهم کنیم و هم مسئولان و هم مردم در این مسیر باید همکاری کنند.

خطیب جمعه شهرستان مهربان با اشاره به اینکه باید نگاه ما به داخل و تولیدات داخلی باشد و باید به بازار داخل اهمیت بیشتری بدهیم و دولت باید از تولیدات داخلی حمایت کند و حمایت از تولید کنندگان داخلی و حمایت مردم از خرید اجناس داخلی باید مورد توجه و تاکید باشد.

امام جمعه مهربان به یک نکته اساسی نیز در این زمینه اشاره کرد و افزود: البته تولید کنندگان داخلی نیز باید کیفیت تولیدات خود را بالاتر ببرند تا قابلیت رقابت با کالاهای مشابه خارجی را داشته باشند و مردم نیز نباید تحت تاثیر تبلیغات کالاهای خارجی قرار گیرند.

جلیلی در ادامه خطبه دوم به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و با گرامیداشت 9 اسفند ماه روز ملی حمایت از حقوق تولید کننده و مصرف کننده افزود: برخی جنس‌ها به حد کافی از مبدأ گران بیرون می‌آیند و در این میان برخی فروشنده‌ها به دلیل عدم نظارت کافی بسیار بیشتر از حد معمول سود به آن اضافه می کنند که لازم است نظارت کافی از سوی مسئولان مربوطه در این خصوص صورت گیرد.

خطیب جمعه شهرستان مهربان با گرامیداشت 14 اسفند؛ سالروز تشکیل بنیاد مستضعفان و جانبازان و همچنین  سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی اضافه کرد: علاج فقر از راه استقرار عدالت اجتماعی و تولید بر مبنای نیاز جامعه و توزیع عادلانه و مصرف به دور از اسراف و تبذیر و فراهم ساختن زمینه کار و فعالیت و تن دادن به همت و تلاش میسر است.

وی احسان به نیازمندان را شاخصه انسان‌های دارای عاطفه انسانی و دارای اعتقادات قلبی برشمرد و قدردانی از خیرین بزرگواری که همواره در کارهای خیر و به ویژه در کمک به نیازمندان پیشقدم هستند، اظهار امیدواری کرد که در آستانه سال نو و همزمان با هفته احسان و نیکوکاری شاهد مشارکت هر چه بیشتر خیرین در کمک رسانی به فقرا و نیازمندان در جامعه باشیم.

جلیلی همچنین از زحمات و تلاش‌های تمام زحمتکشان در دو نهاد بنیاد مستضعفان و کمیته امداد امام در کمک رسانی به اقشار نیازمند در جامعه تقدیر و تشکر کرد. 

خطیب جمعه شهرستان مهربان با گرامیداشت روز درختکاری و منابع طبیعی متذکر شد: حفظ و حراست از منابع طبیعی و ترویج فرهنگ درختکاری از اولویت‌های توسعه پایدار است و باید تلاش نماییم از درختان موجود مواظبت نموده و به بهانه‌های مختلف آن را از بین نبریم و به بهانه‌های مختلف به فروش نرسانیم و در حد امکان در کاشت نهال همت کنیم.

وی با انتقاد از تخریب گسترده فضای سبز در کلانشهرها اذعان داشت: متاسفانه در شهرداری‌های کلانشهرها به خاطر سودجویی و منافع مادی فضای های سبز را به فروش می‌رسانند که این کار خیانت به جامعه بشری است و هر گونه تخریب منابع طبیعی و فضای سبز خیانت به آیندگان است.

انتهای پیام/60001/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول