اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

اصرار برخی برای رفع حصر سران فتنه جای تأسف دارد

امام جمعه دماوند گفت: مردم متأسف هستند از اینکه برخی به دنبال رفع حصر سران فتنه هستند؛ بدون آنکه عذرخواهی یا توبه‌ای از سوی آنها صورت گرفته باشد.

اصرار برخی برای رفع حصر سران فتنه جای تأسف دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مسجد جامع دماوند اظهار داشت: صدماتی که فتنه 88 به کشور و ملت ایران وارد کرد، حتی با عذرخواهی و توبه نیز جبران‌شدنی نیست.

وی در مقایسه فتنه 88 با اتفاقات اخیر در کشور اوکراین، خاطرنشان کرد: در اوکراین فقط سه ماه اعتراض و 80 کشته منجر به فرار دولت و خالی شدن جا برای عده‌ای معترض شد که نمی‌دانند چه می‌خواهند و اختلاف دیگری در این کشور رقم زده شده است.

علاءالدینی ادامه داد: دشمنان ما با هیاهوی زیاد، هشت ماه تمام توان خود را برای برانگیختن معترضان به کار گرفتند و با این وجود، هیچ توفیقی به دست نیاوردند.

وی، دلیل ناکامی دولت اوکراین را نگاه به بیرون و به غربی‌ها از سوی برخی از گروه‌ها خواند و افزود: نگاه به بیرون و تحت لوای غرب بودن نتیجه‌ای جز این ندارد.

امام جمعه دماوند بیان داشت: فتنه‌گران 88 در کشور نیز با نگاه به بیرون و با حمایت غربی‌ها این قائله را به پا کردند و در نهایت هم دیدیم که مقابل مردم نتوانستند کاری کنند و مردم آگاه و همیشه در صحنه ما در 9 دی با مشت‌های خود پاسخ فتنه‌گران را دادند و چشم فتنه را برای همیشه کور کردند.

وی با اشاره به حضور جان مک‏لین سناتور آمریکایی و کاترین اشتون در صفوف اعتراضات اوکراینی‌ها به نشانه حمایت از آنها، عنوان داشت: دیده شده است که در همان اعتراضات پرچم مخالفان سوریه نیز به اهتزار در آمده است که جای این سئوال را باقی می‏‌گذارد که این پرچم چه جایگاهی در اعتراضات اوکراین دارد.

علاءالدینی تصریح کرد: معترضان سوری در سوریه شکست خوردند و به همت ارتش سوریه بیشتر آنان به کشورهای همسایه پناهنده شده‌اند، آنگاه پرچمشان از صفوف اعتراضات اوکراینی‌ها سر درآورده است.

وی با تأکید بر اینکه مردم ایران باید مسائل اوکراین را درس عبرتی برای خود و آیندگان بدانند، گفت: سیاست آمریکا در هر کشوری که مطامعی داشته باشد، این است که مردم را به جان هم بیندازد و خود از آب گل‌آلود ماهی بگیرد.

خطیب نماز جمعه دماوند افزود: اسرائیل نیز با تبعیت از همین سیاست از اختلافات داخلی و منطقه‌ای کشورهای مسلمان سوء استفاده می‌کند و تمام طرح‌های خاک خورده خود را بار دیگر رو می‌کند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی را باید از خانواده‌ها آغاز کرد و در همین ایام عید باید به فرزندان و خانواده‌ها آموخت که هدف در سال نو، پوشیدن کفش و لباس نو نیست بلکه هدف تمیز بودن و مرتب بودن است.

علاءالدینی تصریح کرد: اگر فرزندان شما لباس تمیز و مرتب دارند، خرید لباس نو اسراف و هدر دادن سرمایه خانواده بوده و صرفه‏‌جویی در خانه و خانواده نخستین نمود اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: همچنین در خانه تکانی‌ها لوازم بدون استفاده یا خراب را دور نریزید، بلکه می‌توان در طرحی مانند آنچه در قم اجرا می‏شود، آن را تعمیر کرد و با بسته‌بندی مناسب به افراد نیازمند رساند.

امام جمعه دماوند فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی را به دو بخش ابلاغیه و در جمع سران تقسیم کرد و گفت: در ابلاغیه ایشان مشخصات و فواید اقتصاد مقاومتی را بیان کردند و در جمع سران با زبان مطالبه از آنان خواستند تا در اجرایی شدن این برنامه تمام تلاش و برنامه‌ریزی خود را داشته باشند.

انتهای پیام/2568/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول