اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بویین‌زهرا:

روحانیون فهم قرآن را در روستاها پیاده‌سازی کنند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین‌زهرا گفت: روحانیون فهم قرآن را در روستاهای این شهرستان پیاده‌سازی کنند.

روحانیون فهم قرآن را در روستاها پیاده‌سازی کنند

حجت‌الاسلام مهدی رضوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین‌زهرا با اشاره به اهداف تشکیل موسسات قرآنی اظهار داشت: نشر آموزه‌های الهی در بین جوانان و نوجوانان و آشناسازی مردم با معارف کتاب آسمانی از مهمترین این اهداف است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین‌زهرا ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه تعلیم معارف قرآنی جزو دیگر رویکردهای نهاد تبلیغات اسلامی است.

این مسئول عنوان کرد: همچنین دوره‌های تربیت مربی، مدیر و نیروی انسانی متخصص در تمام رشته‌های قرآنی برای جوانان برگزار می‌شود.

رضوانی بیان کرد: تشکیل و برگزاری جلسات گفتگو، مشاوره، کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و سمینارها در موضوعات مختلف نیز توسط تبلیغات اسلامی پیگیری می‌شود.

وی عنوان کرد: برگزاری و تدارک همایش‌های علمی، فرهنگی و قرآنی برای دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های خصوصی از دیگر رسالت‌های مؤسسات قرآنی است.

این مسئول از فعالیت مؤسسات قرآنی در شهرستان بویین زهرا خبر داد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان تاکنون مجوز فعالیت سه مؤسسه قرآنی در این شهرستان صادر شده است.

رضوانی با بیان اینکه رویکرد قرآن‌محور باید در نهاد‌های اجتماعی و به ویژه دانشگاه‌ها و مدارس نهادینه شود، بیان کرد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین‌زهرا تدارک ویژه‌ای را برای اجرای امور قرآنی در مدارس پیش‌بینی کرده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین‌زهرا با بیان اینکه باید برای گسترش برنامه‌های تبلیغات اسلامی تلاش کرد، ادامه داد: روحانیون وظیفه دارند تا امور و احکام دینی را بین مردم به ویژه روستائیان منتشر کنند.

وی با بیان اینکه شبکه‌های فرهنگی موجود در جامعه پاسخگوی کامل نیاز‌ها و احتیاج‌های جوانان و نوجوانان نسل کنونی نیست، عنوان کرد: در این راستا باید تلاش کرد تا برنامه‌ها غنی‌تر و پربارتر شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین‌زهرا ادامه داد: شبهات و خرافاتی که دشمنان علیه دین و انقلاب اسلامی به راه‌ انداخته‌اند، امروز بسیار جدی بوده و در این راستا باید ارزش‌های انقلابی را برای مقابله با این هجمه گسترده تقویت کرد.

این مسئول بیان کرد: برپایی دوره‌های قرآنی تربیت مربی و تربیت معلم قرآن کریم از جمله برنامه‌های مستمری است که این اداره به طور ماهانه برای هنر‌آموزان علاقه‌مند برگزار می‌کند.

انتهای پیام/77005/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول