اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل تسنن ارومیه:

کمیته امداد مظهر و مصداق بارز ترویج احسان و نیکوکاری است

امام جمعه اهل تسنن ارومیه گفت: کمیته امداد مظهر و مصداق بارز ترویج احسان و نیکوکاری است.

کمیته امداد مظهر و مصداق بارز ترویج احسان و نیکوکاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ماموستا عبدالقادر بیضاوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینى یکى از نهادهایى است که در سال‌هاى پس از انقلاب، در خدمت به محرومین موفقیت چشم‌گیرى داشته و سبب فقرزدایى و اشتغال‌زایی در جامعه شده است.

وی با تصریح اینکه احسان به معنای انجام دادن عمل نیک است و در قرآن از جایگاه خاصی برخوردار است، افزود: در مبحث احسان، گاه احسان فردی مطرح بوده که همان احسان به نفس است و شامل اطاعت از دستورات الهی و انجام اعمال صالح و خودداری از گناهان و معاصی است و گاهی احسان اجتماعی مطرح است که شامل بخشش‌های مادی و معنوی و رسانیدن خیر و نیکی به دیگران است.

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: کمیته امداد مظهر و مصداق بارز ترویج احسان و نیکوکاری محسوب می‌شود و بخشی از نیازهای قشر محروم جامعه را برطرف می‌کنند که این قابل تقدیر است.

وی با اشاره به آیات متعدد قرآن درباره انفاق و نیکوکاری به جایگاه مهم این موضوع پرداخت و افزود: خداوند در قرآن می فرماید: درحقیقت، پروردگار است که روزی را برای هر کس از بندگانش که بخواهد، گشایش می دهد یا بر او تنگ می گرداند. هرچه انفاق کنید، عوضش را او می دهد و او بهترین روزی دهندگان است.

امام جمعه اهل سنت ارومیه کمک به نیازمندان را سبب ساز آرامش دل‌ها خواند و افزود: بی شک با ذکر خداوند، دلها آرامش پیدا می‌کند همچنین با گام برداشتن در مسیر خیر می‌توانیم به ساحل آرامش برسیم.

وی با اشاره به آیه274 سوره بقره مبنی بر اینکه احسان و انفاق از جمله عباداتی است که می‌توان پنهانی و ظاهری انجام داد تصریح کرد: احسان و نیکوکاری مانند نماز گاهی لازم است آن را آشکارا انجام داد و گاهی نیز باید مخفی باشد تا ریا محسوب نشود بنابراین آنچه در احسان و نیکوکاری اهمیت دارد خلوص نیت برای خداوند است.

انتهای پیام/61007/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول