اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمنان:

اقتصاد مقاومتی تنها راه تو دهنی‌ زدن به آمریکایی‌ها است

امام جمعه سمنان گفت: اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با فشارهای جهان غرب و تودهنی زدن به آمریکایی‌ است که دائم تهدید می‌کنند.

اقتصاد مقاومتی تنها راه تو دهنی‌ زدن به آمریکایی‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و آحاد مردم و مسئولان این استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از شعارهای اساسی که در دوران انقلاب در کشور سر داده می‌شد، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود.

وی ادامه داد: استقلال بخش‌های مختلفی نظیر استقلال سیاسی، استقلال فرهنگی، استقلال اقتصادی و... دارد که باید به آن توجه شود.

امام جمعه سمنان خاطر نشان کرد: مسئله روز و مهم کشور در برهه کنونی استقلال اقتصادی است که بدون شک با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که بسیار مهم بوده، می‌توان به آن دست یافت.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: سران سه قوه و عامه مردم از طرح اقتصاد مقاومتی استقبال کردند اما این طرح هنوز در مرحله حرف است و نباید تنها در این بخش باقی بماند.

شاهچراغی افزود: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید اجرایی شود و این طرح به عمل برسد و همه برای اجرای آن وارد میدان شوند.

وی اضافه کرد: مردم هم باید در این راستا مسئولان و دولت را کمک کنند چرا که هرجا مردم حضور داشته باشند، پیروزی نهایی از آن ما خواهد بود و در حوزه استقلال اقتصادی نیز، حضور مردم بسیار تعیین‌کننده است.

امام جمعه سمنان تصریح کرد:‌ امروز باید دانست که استقلال اقتصادی سلاح برنده‌ای در جنگ نرم با دشمنان اسلام و انقلاب است و همه باید به این سلاح مجهز شویم.

شاهچراغی تأکید کرد: اگر به صلاح اقتصادی مسلح شدیم، با همین سلاح می‌توانیم تو دهنی محکمی به آمریکایی‌هایی بزنیم که به طور مستمر در حال تهدید مردم ایران اسلامی هستند.

امام جمعه سمنان با اجرای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی در عمل به جهانیان و آمریکا نشان خواهیم داد که تحریم، تهدید و گزینه نظامی دیگر اثری ندارد و مردم ایران با اتحاد و انسجام دسیسه‌‌های دشمن را خنثی می‌کنند.

شاهچراغی همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به لزوم دقت مقابل تحرکات جدید فتنه‌گران در کشور گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بیش از 200 بار در سخنان ارزشمند خود از فتنه و فتنه‌گران سخن گفته‌اند و همه نیز این بیانات را شنیده‌اند.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) نیز فرمودند من بین شما باشم یا نباشم نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد و امروز باید دانست که چرا افتادن انقلاب به دست نااهلان بسیار خطرناک است.

امام جمعه سمنان گفت: فعالان فتنه و برخی‌ها که امروز در حال مرجع‌تراشی در قم هستند، آنهایی که با ولایت مسئله دارند و آن دسته از افرادی که هنوز حب آمریکا در دلشان است، همگی از نااهلان محسوب می‌شوند.

شاهچراغی گفت: عده‌ای امروز تلاش می‌کنند تا در پیکره نظام اسلامی جا پیدا کنند و برخی نیز در حال جا باز کردن برای این افراد هستند اما همه باید بدانند که امت حزب‌الله ایران تا به حال نگذاشته‌اند که انقلاب به دست نااهلان بیفتد و پس از این نیز همین‌طور خواهد شد.

وی اذعان داشت: امروز عده‌ای می‌خواهند که نااهلان سرکار بیایند و خواست ما از دولت این است که مراقب باشد و نگذارد نااهلان جای اهلان را بگیرند و این یک خواست اساسی مردم از دولت روحانی است.

امام جمعه سمنان همچنین با بیان اینکه امروز مسلمان‌کشی در جهان رواج پیدا کرده است، گفت: در برهه کنونی، این همه مسلمان در جهان کشته می‌شوند و در منطقه و کل دنیا شمار زیادی از بی‌گناهان به خاک و خون کشیده شده‌اند اما گویا این مسئله امری طبیعی شده است.

شاهچراغی اضافه کرد: امروز مردم بحرین، لبنان، افغانستان، عراق و سایر نقاط جهان در حال کشته‌ دادن هستند اما هیچ کس دادی نمی‌زند و فریاد مظلومان جهان را نمی‌شنوند.

وی اسرائیل، آمریکا و آل سعود را مثلث شومی دانست که دست آنها در همه جنایاتی که در منطقه رخ می‌دهد، نمایان است.

امام جمعه سمنان گفت: آل سعود که به ظاهر مسلمان هستند و نماز می‌خوانند و حامیان آمریکایی‌ و اسرائیلی باید روزی پاسخ خون مسلمانان بی‌گناه را بدهند.

شاهچراغی همچنین با اشاره به اینکه عید سعید نوروز در پیش است، به برگزاری جشن‌های روز احسان، نیکوکاری در سراسر کشور اشاره کرد.

وی از نمازگزاران سمنانی خواست تا شادی‌های خود را با محرومان تقسیم کنند و از جشن‌های نیکوکاری برای کمک به نیازمندان بیشترین بهره را ببرند.

انتهای پیام/2249/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول