اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بویین زهرا:

اوقاف در پی فهم جمعی قرآن در قزوین گام برداشته است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا گفت: اوقاف در پی فهم جمعی قرآن در استان قزوین گام برداشته است.

اوقاف در پی فهم جمعی قرآن در قزوین گام برداشته است

محمدرضا رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در عرصه تربیت حافظان و قاریان گام برداشته است، اظهار داشت: بسترهای توسعه امور قرآنی توسط اوقاف و امور خیریه امروز در جامعه ایجاد شده است و با کمک و مساعدت تمام نهادها و سازمان‌ها باید برای تحقق این اصل مهم و حیاتی تلاش کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا ادامه داد: فضای مناسب و امیدآفرین فرهنگی برای نشر معارف و احکام الهی امروز در تمام شهرها و نقاط مختلف روستایی به برکت انقلاب اسلامی و ولایت آماده شده است و کسانی که در این عرصه گام بر می‌دارند مقدمات رضایت الهی را برای خود و دیگران فراهم می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه آثار و تولیدات قرآنی در بویین زهرا باید پیش از پیش گسترش یابد، ادامه داد: برای قرآن آموزی حد و مرزی تعریف نشده است و هر شهروند باید روزانه ساعاتی را به درک و فهم آیات الهی اختصاص دهد.

وی بیان کرد: نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها به عنوان متولیان اصلی در جامعه نیز باید به کمک گسترش قرآن آمده و جامعه را با نور قرآن و اهل بیت روشن کنند.

رحمانی بیان کرد: ایجاد شرایط مناسب برای تبلیغ و ترویج حفظ قرآن کریم و تلاش برای فرهنگ‌سازی مناسب در امر حفظ قرآن جزو رویکردهای اوقاف در برگزاری رقابت‌های مختلف قرآنی است.

وی با اذعان به اینکه ایجاد رغبت و رقابت سالم و سازنده برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده قرآنی ضروری است، تصریح کرد: توانایی تدبر در آیات قرآن و توانایی بهره‌گیری از قرآن کریم زمانی امکان پذیر است که به طور مستمر به رهنمودها و نشانه‌های قرآن کریم توجه کرد.

این مسئول با اشاره به اجرای آزمون کتبی اوقاف در بویین زهرا ادامه داد: البته در بخش کتبی در سال جاری رشته ترجمه و مفاهیم لحاظ نشده است.

این مسئول عنوان کرد: سئوالات این دور از رقابت‌ها به‌گونه‌ای مطرح شده است که پاسخگویی به آنان با مطالعه دقیق امکان پذیر شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا اذعان داشت: همچنین آزمون ویژه مربیان قرآن کریم نیز در هفته اول اسفند به‌ صورت سراسری در شهرستان بویین زهرا برگزار شده است.

انتهای پیام/77005/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول