اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال تقاضای نیروی انتظامی انجام شد

مسکوت ماندن انتقال ستاد فرماندهی انتظامی اردبیل به خارج از شهر

طرح انتقال ستاد فرماندهی انتظامی استان اردبیل به محدوده خارج از شهر و اجرای طرح جایگزین در این منطقه با سهم 75 درصدی ناجا و 25 درصدی شهرداری مسکوت ماند.

مسکوت ماندن انتقال ستاد فرماندهی انتظامی اردبیل به خارج از شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه پیش از ظهر امروز شورای شهر اردبیل که طرح خروج قرارگاه نیروی انتظامی از محدوده شهر و اجرایی شدن طرح بانک قوامین در محل مورد نظر با سهم 75 درصدی ناجا و 25 درصدی شهرداری مطرح شده بود به دلیل برخی اشکالات و نارسایی‌ها در اجرا، این طرح مسکوت ماند و قرار شد در این زمینه رایزنی‌های لازم با نیروی انتظامی انجام شود تا سهم شوارع و برخی تملکات دیگر در سهم نیروی انتظامی لحاظ شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل گفت: وجود نهادهای امنیتی و انتظامی در هر منطقه به آرامش و اطمینان خاطر مردم در آن منطقه کمک می‌کند اما اینکه در جوار یک مرکز تفریحی و توریستی مجموعه امنیتی و انتظامی برقرار باشد نوعی حس امنیتی را تشدید کرده و در این زمینه برخی نگرانی‌ها به وجود می‌آید.

ذکی‌الله خوشبخت افزود: در کنار مجتمع تفریحی،‌ توریستی شورابیل وجود فضای امنیتی و انتظامی غیر متجانس به نظر می‌رسد و ما این اقدام نیروی انتظامی را در انتقال به خارج از محدوده شهر می‌ستاییم و انتظار می‌رود که طرح‌های مناسبی در این منطقه به صورت جایگزین اجرا شود.

در این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل تصمیم گرفتند با توجه به سهم کم شهرداری از فضای 33.5 هکتاری ستاد فرماندهی نیروی انتظامی بررسی‌های کارشناسی در این زمینه انجام شده و سپس شورای شهر در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

در این جلسه همچنین اعضای شورای شهر اردبیل با تملک اراضی منطقه اجرای طرح تقاطع آقاباقر در کمربندی اردبیل به دلیل بی‌بضاعت بودن ساکنان منطقه با جابه‌جایی ساخت و سازهای مورد نظر در محلی دیگر موافقت کردند که قرار شد شهرداری در این زمینه همکاری لازم را با اهالی منطقه که اغلب خانواده‌های مستضعف هستند،‌ انجام دهد تا در مکانی دیگر و با جانمایی مناسب ساخت و سازها انجام شده و امر تملک این منطقه برای اجرای طرح پل غیرهمسطح آقاباقر انجام شود.

در این جلسه یکی از اعضای شورای شهر اردبیل به شدت با احداث سرویس‌های بهداشتی در داخل شهر مخالفت کرد و ادامه داد: ‌داخل شهر محل ساخت و ساز سرویس بهداشتی نیست و این امر در دنیا منسوخ شده در حالی که به جای ساختن سرویس در نقاط مختلف شهر این کار در پارک‌ها و فضاهای بلااستفاده انجام می‌شود تا در زیبایی و سیمای شهر خللی به وجود نیاید.

علیرضا سلیمانی خاطر نشان کرد: اینکه بخواهیم در مساجد سرویس بهداشتی احداث کنیم و عموم مردم استفاده کنند، کار نادرستی است چرا که اغلب مساجد ما فقط در ساعات اوقات شرعی باز بوده و در بقیه فواصل زمانی بسته هستند.

در این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل همچنین با بخشودگی عوارض مربوط به حفاری در محله اروج‌آباد اردبیل با هدف اصلاح شبکه آب و لوله‌گذاری به مبلغ چهار میلیون و 600 هزار تومان عوارض شهرداری و بخشودگی آن موافقت کردند.

در ادامه این جلسه موضوع بودجه شورای شهر و متمم آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای شهر اردبیل در این زمینه گفت: ‌شورای شهر اردبیل در سال 92 با در نظر گرفتن مبلغ 100 میلیون تومان متمم حدود 450 میلیون تومان اعتبار داشته که از این اعتبار 350 میلیون تومان مربوط به بودجه مصوب سالانه و رقم 100 میلیون تومان نیز مربوط به متمم در پنج ماده و ردیف است.

حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری افزود: ما در پایان سال گزارشی از گردش مالی و هزینه‌های انجام شده شورای شهر را به همراه عملکرد یک ساله اعلام کرده و از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار به اطلاع مردم می‌رسانیم تا بدانند که اعضای 13 نفره شورای شهر اردبیل در طول سال تنها با 450 میلیون تومان این مجموعه را چرخانده‌اند.

اما یکی از مباحث پرمباحثه در این جلسه موضوع انتخاب حسابرس برای شهرداری در سال 92 بود که بعد از باز شدن پاکت سه شرکت حسابرسی شرکت‌کننده در مناقصه یکی از آنها در مرحله اول به دلیل رعایت نکردن ضوابط کنار گذاشته شد و از بین دو شرکت حسابرسی پایش گستر و اندیشه نیکان، مؤسسه حسابرسی پایش گستر با رقم 27 میلیون تومان برنده مناقصه اعلام شد اما اعتراض تعدادی از اعضا و مباحث مختلفی که در انتخاب این شرکت‌ها و رعایت نشدن برخی ضوابط از سوی آنها و همچنین اشکال فنی در برگزاری مناقصه این امر با رأی مخالف شورای شهر روبه‌رو شد و آنها خواستار تجدید نظر در برگزاری این مناقصه، دعوت از شرکت‌های حسابرسی دارای صلاحیت، ارزیابی و آنالیز دقیق فعالیت آنها و همچنین دلایل حضور در این مناقصه و صاحب صلاحیت بودن این شرکت‌ها مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه قرار شد مناقصه مجدد برگزار و شرکت‌های حسابرسی و مؤسسات با در نظر گرفتن ضوابط مشخص در این امر حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/62001/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول