اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش قزوین عنوان کرد

اعتمادسازی؛ از مهم‌ترین سیاست‌های «یک روز برای فردا» در قزوین

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین، اعتمادسازی و مشارکت‌پذیری را از مهم‌ترین سیاست‌ها و اصول اجرای طرح «یک روز برای فردا» در مدارس قزوین عنوان کرد.

اعتمادسازی؛ از مهم‌ترین سیاست‌های «یک روز برای فردا» در قزوین

حجت‌الاسلام علی انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اعلام خبر اجرای طرح مشارکت دانش آموزان در اداره مدرسه با عنوان « یک روز برای فردا » در هفته آتی در مدارس این استان به اصول و سیاست‌های آموزش و پرورش برای اجرای طرح یاد شده اشاره و اظهار کرد: اصول و سیاست‌هایی که در اجرای طرح یک روز برای فردا مد نظر قرار دارد، موارد مهمی همچون اعتماد کردن و اعتمادسازی، مشارکت جویی و مشارکت پذیری، خودباوری و اعتماد به نفس را شامل می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین مسئولیت‌های قابل واگذاری به دانش آموزان در اداره مدرسه طی اجرای طرح یاد شده را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد:

دانش آموزان در روزهایی که اداره مدرسه را در اختیار دارند، می‌توانند در مسئولیت‌هایی نظیر مدیریت مدرسه (به استثنای مسائل مالی، امضا، تأیید کارنامه‌ها و اسناد رسمی)،  معاونت مدرسه، انتظامات، دفترداری و تدریس مواد آموزشی به ایفای نقش بپردازند.

انصاری انجام فعالیت‌های پرورشی، تربیت بدنی، بهداشت، مشاوره و فوق برنامه‌ها، اداره کتابخانه و آزمایشگاه و نیز بخش خدمات را از دیگر مسئولیت‌هایی برشمرد که در این روز بر عهده دانش آموزان قرار می‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین یادآور شد: مدیران می‌توانند با توجه به امکانات و شرایط مدرسه و تشخیص کمیته اجرایی مدرسه، همه یا بخشی از مسئولیت‌ها و وظایف را به دانش آموزان واگذار کنند.

وی توضیح داد: کمیته اجرایی طرح یک روز برای فردا به مجموعه‌ای در مدرسه اطلاق می‌شود که مسئولیت تصمیم گیری، برنامه ریزی و اجرای طرح را به عهده دارد.

 طرح «یک روز برای فردا» روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده در مدارس استان اجرا می‌شود و مراسم نمادین آن نیز در روز دوشنبه آتی در هنرستان دخترانه محمدزاده واقع در ناحیه یک آموزش و پرورش شهر قزوین به اجرا در می‌آید.

انتهای پیام/77011/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول