اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فعالان عرصه حقوقی استانی صورت گرفت

گرامیداشت سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری در کردستان

سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری با حضور وکلا و فعالان عرصه حقوقی و قضایی استان کردستان در سنندج گرامی داشته شد.

گرامیداشت سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس کل دادگستری استان کردستان پنج‌شنبه شب در مراسم ویژه سالروز استقلال کانون وکلا در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج اظهار کرد: دستگاه قضایی یک دستگاه خدمت‌رسان، عمومی و در خدمت مردم است که همواره مجری عدالت، احقاق حق و ابطال باطل است.

علی‌اکبر گروسی افزود: امروزه قضاوت نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است و در جامعه امروز اثبات حق کار بسیار مشکل و پیچیده‌ای است و همکاران ما در دستگاه قضایی کار طاقت‌فرسایی را انجام می‌دهند و وکلای دلسوز هم می‌توانند دستگاه قضایی را در دفاع از مظلوم و اثبات حق کمک کنند.

گروسی خاطرنشان کرد: وکیل دادگستری با توجه به فلسفه وجودی دین و اعتقادات اسلامی کسی است که در چارچوب قوانین در جامعه احساس مسؤلیت می‌کند.

رییس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: وکلا محرم‌ترین افراد به دادگستری هستند و از نزدیک به خدمات دستگاه قضایی آشنایی دارند و کمک‌ها و همراهی‌های وکلا با دستگاه قضایی باید ادامه پیدا کند تا به سلامت و احقاق حق مردم توجه بیشتری شود.

گروسی خاطرنشان کرد: ماهیت کار وکلا عبادی و معنوی بوده و شغل وکالت تجاری نیست.

وی افزود: گرایش به حق و ایستادگی بر دایره حق و حقیقت و پاسداری از احقاق حق و اجرای عدالت از جمله ویژگی‌ها و وظایف یک وکیل بوده و خوشبختانه این مهم در جامعه وکلای استان نمود عینی دارد.

گفتنی است در ادامه این مراسم، مراسم قرائت سوگند وکالت برای 18 وکیل جدید کردستانی برگزار شد و این 18 نفر خلعت دفاع از محرومین و مظلومین را پوشیده و برای خدمت در مسیر عدالت و احقاق حقوق مردمی آمادگی خود را اعلام کردند.

انتهای پیام/79006/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول