اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول معاونت تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح:

تفکر بسیج در جوامع بشری نهادینه خواهد شد

مسئول معاونت تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تفکر بسیج در جوامع بشری نهادینه خواهد شد و این، آرمان بسیج است.

تفکر بسیج در جوامع بشری نهادینه خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، امیر سرتیپ دوم رمضان رئیسیان امشب در حاشیه برگزاری رزمایش الی بیت‏المقدس در اردوگاه قدس سمنان اظهار کرد: هجرت یکی از واژه‏هایی که در قرآن کریم بسیار به آن تاکید شده است.

وی افزود: هجرت از سخت‏ترین کارهاست؛ چراکه تعلقات مادی انسان را محاصره می‏کند و سبک‏بال شدن کار آسانی نیست.

مسئول معاونت تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در طول تاریخ، سه هجرت بزرگ و سرنوشت‏ساز اتفاق افتاد است؛ از جمله هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه، هجرت امام حسین (ع) از مدینه به کربلا و هجرت حضرت امام خمینی (ره) از فرانسه به ایران و هر کدام از این هجرت‏ها یک نشانی برای بشریت به یادگار مانده است.

رئیسیان افزود: اما نشان هجرت امام حسین (ع) به کربلا شعار «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» است؛ هر چه این زمان می‏گذرد، هرچه بادها به جنبش درمی‏آید، موجب ترویج این شعار در جهان می‏شود.

وی بیان کرد: بسیج یکی از مدال‏های پر افتخار انقلاب اسلامی که تحت تأثیر هجرت امام به وقوع پیوست.

مسئول معاونت تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: خیلی از کشورها آستین بالا زده‏اند که این فضایی که جمهوری اسلامی در کشور به وجود آورده را در کشور خود به وجود آورند، اما نتوانسته‏اند.

رئیسیان اضافه کرد: تنها در جمهوری اسلامی این عبارت به معنای واقعی خودش نهادینه شده است و این از برکت نفس گرم حضرت امام خمینی (ره) بود که هنوز همانند آن شعار «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»، بسیج هم باید یک شعار جهانی شود.

وی گفت: بدون شک تفکر بسیج در جوامع بشریت نهادینه خواهد شد؛ چرا که این حرکت محدود به یک مرز جغرافیایی خاص نیست و مرزها را درمی‏نوردد.

انتهای پیام/2249/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول