اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزرات صنعت:

ایران قطب تولید فرش ماشینی جهان است

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزرات صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران با تولید سالانه بیش از 80 میلیون متر مربع فرش ماشینی قطب تولید فرش ماشینی جهان است.

ایران قطب تولید فرش ماشینی جهان است

نعمت‌الله مردانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: صنعتگران ایرانی چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی این آمادگی را دارند تا تولیدات خود را حتی به کشور چین نیز صادر کنند.

وی، دانشگاه‌های کشور را در امر تربیت نیروی انسانی در بخش صنعت توانمند و مجهز خواند و افزود: در حال حاضر نزدیک به 14 هزار فارغ‌التحصیل از این دانشگاه‌ها به صنعت وارد شده‌اند.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزرات صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: هر چند دانشگاه‌ها در زمینه دانش روز توانمند هستند اما نیاز است تا تحقیقات به روز دانشگاه‌ها به سمت کاربردی برود تا در حوزه صنعت قابل استفاده باشد.

وی در ادامه بر تأسیس مراکز پژوهشی مجزا برای یک خط تولید واحد بین صنعت و دانشگاه، ایجاد آزمایشگاه‌های ملی در کشور برای ارائه خدمات مورد نیاز صنعتگران کشور و لزوم بهره‌مندی صنعتگران از امکانات نرم‌افزاری دانشگاه‌ها تأکید کرد.

مردانی در ادامه از بازاریابی به عنوان یکی از مشکلات پیش روی صنعتگران نام برد و بیان داشت: صنعتگران ایرانی به جای بازاریابی محصولات خود بیشتر به فکر تولید و صادرات محصولات خود هستند.

به گفته وی خوشبختانه امروز صنعتگران ایرانی به این نتیجه رسیده‌اند که باید مراکزی برای خدمات‌رسانی در حوزه صادرات وجود داشته باشد تا بتوانند با استفاده از دانش فنی بالای خود بازارهای جهانی را تسخیر کنند.

این مسئول، ورود کالاهای بی‌کیفیت به کشور از راه‌های غیرمجاز را یکی از نگرانی‌های بزرگ پیش روی صنعتگران ایرانی اعلام و عنوان کرد: برای رفع این معضل پیگیری‌هایی توسط ارگان‌های ذیربط انجام شده است.

وی در ادامه، تغییر شرایط اقتصادی کشور که منجر به تغییراتی در نرخ ارز شده را به نفع تولیدکنندگان کشور دانست و گفت: تغییرات اقتصادی کشور سبب کاهش واردات غیرقانونی به نفع تولیدکنندگان داخلی شده است به طوری که طی یکی دو سال اخیر صنعت نساجی ایران سال‌های پررونق خود را سپری می‌کند.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزرات صنعت، معدن و تجارت ابراز داشت: هرچند تغییرات اقتصادی سبب شد تا صنعت کشور با فراز و نشیب‌هایی همراه شود اما نسبت به سنوات گذشته بر اطمینان مردم نسبت به تولیدات داخلی و برندهای داخلی افزوده شده که این امر موجب دلگرمی تولیدکنندگان داخلی شده است.

وی یادآور شد: تولیدکنندگان داخلی توانسته‌اند با استانداردسازی محصولات خود و استفاده از دانش روز و ماشین‌آلات مدرن دنیا کیفیت محصولات خود را افزایش بدهند و اطمینان مردم را نیز به محصولات داخلی جلب کنند که تشویق تولیدکنندگان داخلی و افزایش اشتغال، تولید، بهره‌وری و ارزش افزوده در کشور را به همراه داشته است.

نعمت‌الله مردانی مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزرات صنعت، معدن و تجارت امروز برای شرکت در همایش صنعت فرش ماشینی شکوه نساجی ایران که توسط دانشگاه آزاد اسلامی کاشان و با حضور صنعتگران صنعت فرش ماشینی کاشان و آران و بیدگل در سالن غیاث‌الدین جمشید کاشانی این دانشگاه برگزار شد، به این شهرستان سفر کرده بود.

انتهای پیام/2406/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول