اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل جمعیت هلال‌ احمر آذربایجان غربی خبر داد

ایجاد 21 پایگاه طرح ایمنی نوروزی در آذربایجان غربی

مدیر عامل جمعیت هلال‌ احمر آذربایجان غربی گفت: 21 پایگاه طرح ایمنی نوروزی در آذربایجان غربی ایجاد می‌شود.

ایجاد 21 پایگاه طرح ایمنی نوروزی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه یحیی زینال‌پور عصر امروز در ستاد تسهیلات نوروزی آذربایجان غربی اظهار داشت: طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با شعار «بی‌گدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم» به منظور تمرکز فعالیت‌های خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی از 27 اسفندماه جاری تا 15 فروردین ماه 93 در آذربایجان غربی به اجرا درمی‌آید.

وی افزود: راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت در پست‌های نوروزی از دیگر اقدامات امدادی سازمان جمعیت هلال‌احمر بوده که با هدف توجه افراد جامعه به مضرات افزایش قند خون در سلامتی جسمی و لزوم کنترل فشار خون در افراد سالمند با توزیع بروشورهای سلامتی و اطلاعات بیماریهای شایع در سفر خدمات‌دهی می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی تصریح کرد: طرح غربالگری دیابت و فشار خون از دیگر برنامه‌های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی است.

زینال‌پور اذعان داشت: مأموریت این طرح ارتقا و تغییر نگرش شهروندان برای کاهش رفتارهای پرخطر در مسافرت و افزایش بهداشت جسمی و روانی خانواده‌ها در طول سفر است.

وی با بیان اینکه در طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی نقاط حادثه‌خیز جاده‌های آذربایجان غربی شناسایی شده است، افزود: شناسایی نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها می‌تواند کمک شایانی به هموطنان برای جلوگیری از تصادفات و سوانح جاده‌ای باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت: در طرح امسال قرار شده خیمه‌های نماز در کنار مساجد یا نمازخانه‌ها برپا نشوند و در مکان‌هایی برپا شوند که حداقل شرایط برای اقامه نماز مهیا باشد.

زینال‌پور به اجرای طرح سلامت مسافران نوروزی اشاره کرد و افزود: در این طرح از توان پزشکان در کنار امدادگران جمعیت هلال‌احمر در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای استفاده می‌شود و سازمان داوطلبان این آمادگی را دارد از توان پزشکان داوطلب در پایگاه‌های امداد و نجات در طول سال استفاده کند.

وی افزود: در سال‌های قبل، راهنمائی مسافران نوروزی نسبت به مبادی و مقاصد سفر، اماکن تاریخی و مذهبی شهر و نقشه‌خوانی برای مسافران توسط جوانان جمعیت هلال‌احمر  انجام می‌شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی عنوان کرد: امسال نیز علاوه بر این مهم، ابتکارات جدیدی مانند ایجاد پایگاه‌های مشاوره رایگان، توزیع بسته‌های آموزشی، فرهنگی و روان‌شناسی، تهیه و توزیع بروشور، بازی‌های داخل ماشین و آموزش‌های امدادی به‌کار گرفته شده است.

انتهای پیام/61007/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول