اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دماوند:

نگهداری از محیط زیست فرهنگ عمومی جامعه شود

شهردار دماوند گفت: با برگزاری برنامه‌های حفاظت و نگهداری از محیط زیست، این مسئله باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.

نگهداری از محیط زیست فرهنگ عمومی جامعه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، عباس صفری عصر امروز در نخستین راهپیمایی و همایش روز پاک‏سازی محیط زیست در دماوند در پارک کوثر این شهر بیان کرد: همه ما وظیفه داریم که با درایت و تدبیر با این قضیه برخورد کنیم.

وی محیط زیست را هدیه‌ای الهی خواند و افزود: هر چه در این طبیعت زیبا در اختیار ما قرار گرفته، از منابع حق تعالی است.

شهردار دماوند ادامه داد: امروز باید کوشا باشیم و با فکر و تدبیر از این منابع به نحو مطلوب استفاده کنیم و همیشه آیندگان را نیز در نظر بگیریم و با روش‌های مفید استفاده و بهره‌گیری از محیط زیست، آینده‌ای را رقم بزنیم که به نفع همه باشد.

صفری آب، هوا و زمین را از احتیاجات روزمره انسان‌ها برشمرد و اظهار داشت: همه از هوا بهره‌‏برداری می‏‌کنیم و اگر هوا آلوده باشد، به ضرر ماست و اگر پاک باشد، ما نیز سالم خواهیم بود و از آب تمیز برای آشامیدن و از بخشی از زمین برای برداشت غذا و کشاورزی استفاده می‌کنیم و باید محافظان این نعمت‏‌ها باشیم.

شهردار دماوند ضمن تشکر از حضور شرکت‌کنندگان در این برنامه گفت: امیدواریم این حرکت همه ساله ادامه پیدا کند تا شاهد نهادینه شدن این فرهنگ در شهر و منطقه خود باشیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم این جریان در سال‏‌های آینده در فضایی وسیع‌تر اتفاق بیفتد و همه ما بتوانیم از منابع محیط زیست بهتر و مطلوب‌تر بهره ببریم.

به گزارش فارس؛ نخستین همایش روز پاک‏سازی محیط زیست دماوند با همکاری شورای اسلامی شهر، شهرداری و انجمن عمران و محیط زیست دماوند و تعداد دیگری از تشکل‌های مردمی و نیز اداره محیط زیست دماوند و با حضور علاقه‌مندان به محیط زیست برپا شد و شرکت‌‏کنندگان در این مراسم به جمع‌آوری زباله‌های حاشیه رودخانه «تار» پرداختند.

انتهای پیام/2568/ط20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول