اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس محیط زیست دماوند خبر داد

تشکیل شورای مرکزی حفظ محیط زیست در دماوند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از تشکیل شورای مرکزی حفظ محیط زیست در دماوند در راستای پاسداری از منابع خدادادی خبر داد.

تشکیل شورای مرکزی حفظ محیط زیست در دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، عباس میرزاکریمی عصر امروز در نخستین راه‌پیمایی و همایش روز پاک‏سازی محیط زیست در دماوند در پارک کوثر این شهر بیان کرد: تا چندی پیش افکار عمومی بر این باور بود که حفظ محیط زیست تنها وظیفه سازمان محیط زیست است.

وی اظهار داشت: همه ما با انجام وظایف خود در زمینه حفظ محیط زیست، محیط‌‌بان زمین و محیط زیست منطقه و کشور خود هستیم.

میرزاکریمی شعار محیط زیست دماوند را «محیط زیست دماوند؛ شرف ملی» خواند و گفت: اخیرا با تشکیل شورای مرکزی حفظ محیط زیست، کارهای مفیدی را آغاز کردیم و این شورا، دوم اردیبهشت سال 93 به طور رسمی آغاز به کار می‌کند.

وی افزود: تاکنون سازمان محیط زیست تنها متولی محیط زیست بوده است، ولی اکنون باید تمام جامعه را درگیر محیط زیست کنیم و بدانیم که مردم هم می‌توانند و باید نگهبانان محیط زیست خود باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند تصریح کرد: در کلان‌شهر تهران به دلیل آلودگی زیاد، سخن از انتقال پایتخت است؛ اما انتقال به کجا و چگونگی آن معضل بزرگی است.

وی افزود: محیط زیست شهرستان دماوند را اگر نابود کنیم، دیگر دماوند دومی وجود ندارد و گزینه دیگری برای دماوند مناسب نیست و اگر محیط زیست را نابود سازیم، دیگر نمی‌توانیم آن را احیا کنیم.

میرزاکریمی گفت: دست همکاری همه عزیزان را به گرمی می‌فشاریم و انتقادات و پیشنهادات شما را به عنوان راهکارهای زیست‌محیطی می‌پذیریم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از تمام شرکت‏‌کنندگان و گردانندگان این همایش که عاشقان و علاقه‌مندان به محیط زیست سالم هستند، تقدیر کرد.

به گزارش فارس؛ نخستین همایش روز پاک‏سازی محیط زیست دماوند با همکاری شورای اسلامی شهر، شهرداری و انجمن عمران و محیط زیست دماوند و تعداد دیگری از تشکل‌های مردمی و نیز اداره محیط زیست دماوند، با حضور علاقه‌مندان به محیط زیست برپا شد و شرکت‏‌کنندگان به جمع‌آوری زباله‌های حاشیه رودخانه «تار» پرداختند.

انتهای پیام/2568/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول