اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران:

کفگیر بانک توسعه صادرات ایران به ته دیگ خورده است

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت سرمایه بانک توسعه صادرات ایران باید افزایش یابد؛ چرا که امروز کفگیر این بانک به ته دیگ خورده و منابعش عمدتاً بیرون از بانک است.

کفگیر بانک توسعه صادرات ایران به ته دیگ خورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، بهمن وکیلی عصر امروز در جمع شماری از مدیران استان سمنان اظهار داشت: رابطه بانک توسعه صادرات ایران و صادرکنندگان تنها یک جاده یک‏طرفه نیست و این ارتباط‏ها باید دوجانبه و دوطرفه باشد.

وی تصریح کرد: امروز هیچ منتی بر گردن صادرکنندگان از بابت اینکه به آنها خدمات ارائه می‏دهیم، نداریم؛ چرا که ماهیت وجودی بانک توسعه صادرات ایران، خدمت به صادرکنندگان است و اگر این قشر وجود نداشت، نیازی به تاسیس این بانک نبود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران افزود: این بانک متعلق به خود صادرکنندگان است و باید به خوبی از آنها نگهداری و پشتیبانی شود.

وکیلی با بیان اینکه بانک به منابع لایزال الهی وصل نیست و سقفی برای پرداخت تسهیلات در بخش‏های مختلف دارد، گفت: اگر این سقف پر شود، دیگر بیش از آن نمی‏توان به متقاضیان پرداختی داشت.

وی افزود: بخش اعظمی از منابع بانک توسعه صادرات ایران به تامین سرمایه در گردش واحدهای صادراتی اختصاص داده شده است و این سرمایه در گردش همواره در موعد تسویه، از سوی دریافت‏کنندگان به بانک برگردانده نشده و دوره آن تمدید می‏شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران اضافه کرد: تمدید مستمر منابعی که به تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی صادراتی اختصاص داده شده است، سبب می‏شود تا همواره حدود 80 تا 85 درصد منابع بانک در اختیار واحدها باشد.

وکیلی افزود: در سوی دیگر این جاده دوطرفه، امروز باید منابع مالی صادرکنندگان کشور نیز در اختیار بانک توسعه صادرات ایران قرار گیرد و در قالب سپرده، گردشی در بانک داشته باشد تا بتوان به همه متقاضیان این بخش خدمات ارائه داد.

وی تصریح کرد: بانک توسعه صادرات ایران مشتریان خاص دارد و از مردم سپرده‏ای نمی‏گیرد و هیچ انتظار بی‏جا و ناصوابی نیز از مشتری ندارد؛ بنابراین، باید بیش از گذشته تقویت شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران افزود: امروز همه به پاک بودن این بانک و پاک‏دستی کارکنان آن اذعان دارند و اگر غیر از این باشد و موردی گزارش و اثبات شود، به شدت با فرد خاطی برخورد خواهد شد.

وکیلی ادامه داد: سرمایه بانک توسعه صادرات ایران باید افزایش یابد؛ چرا که امروز کفگیر این بانک به ته دیگ خورده و منابعش عمدتاً بیرون از بانک است.

به گزارش فارس؛ مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران عصر امروز از کارخانه سیمان شاهرود به عنوان یکی از تولیدکنندگان برجسته این شهرستان بازدید کرد.

انتهای پیام/2249/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول