اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه عکس خانه فرهنگ گیلان:

نمایشگاه عکس ابراهیم حقیقی برگزار شد

مدیر گروه عکس خانه فرهنگ گیلان از برگزاری نمایشگاه عکس و کارگاه یک‌روزه‌ «ابراهیم حقیقی» طراح گرافیگ مشهور ایران در این خانه خبر داد.

نمایشگاه عکس ابراهیم حقیقی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید حسین حدائقی عصر امروز در خانه فرهنگ گیلان با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس و کارگاه یک‌روزه‌ «ابراهیم حقیقی» در این خانه اظهار کرد:  نمایشگاه عکس عکاس و گرافیست برجسته‌ کشورمان «ابراهیم حقیقی» با عنوان «در ستایش زمین گیلان» افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این افتتاحیه با حضور تعدادی از هنرمندان و هنروران و علاقه‌مندان برگزار شد، افزود: «فرهاد مهران‌فر» در باره‌ کار و شخصیت هنری ابراهیم حقیقی سخنانی ایراد کرد.

این مسئول نواختن چهار قطعه‌ پیانو و آواز با عناوین «فامجont> فامج»، «آی لیلی»، «بداهه» و «دریا توفان» با صدای «محمد راد» و تنظیم، تصنیف و نوازندگی پیانوی «یونس اسکندری» را از جمله برنامه‌های جانبی نمایشگاه مذکور ذکر کرد.

وی ادامه داد: قطعاتی با ترکیبی از ایده‌ها، تم‌ها و ریتم‌های متنوع و جلوه‌هایی تکنیکی که موسیقی گیلان را با موسیقی مدرن در آمیخته بود از دیگر برنامه‌های نمایشگاه بود.

به گفته حدائقی، نمایشگاه شامل 20 قطعه عکس پانوراما با ابعاد 30 در 90 از چشم‌اندازهای شگرف طبیعت سرسبز و رنگ‌به‌رنگ گیلان تا عصر امروز در گالری خانه فرهنگ گیلان برپا است.

وی نمایش دو فیلم کوتاه از ابراهیم حقیقی با عناوین «در ستایش 70 سالگی» و «سفر» بر پرده‌ ایوان‌خانه را از دیگر برنامه‌های جانبی نمایشگاه مذکور عنوان کرد.

به گزارش فارس، کارگاه یک‌روزه‌ ابراهیم حقیقی با ارائه موضوع تعیین‌شده‌ استاد که «رنگ و بازتاب در عکاسی» بود، در دو بخش نظری در صبح و عملی در بعد از ظهر، با ارائه عکس‌های گرفته‌شده توسط هنرجویان و تحلیل این عکس‌ها توسط استاد یافت.

مرحله دوم مجموعه کارگاه در اردیبهشت سال 93 برگزار می‌شود ضمن اینکه خانه‌ فرهنگ گیلان در حال تولید فیلم مستند حدود 50 دقیقه‌ای با تهیه‌ و کارگردانی «حامد اریب» در باره‌ زندگی و آثار ابراهیم حقیقی است.

ابراهیم حقیقی طراح گرافیک مشهور و عضو انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک، انجمن تصویرگران کتاب کودک و انجمن فیلمسازان مستند ایران است.

انتهای پیام/2300/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول