اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران خبر داد

رفع نواقص کارخانه کمپوست بهشهر تا تیرماه 93

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: نواقص کمپوست بهشهر تا تیرماه سال 93 رفع می‌شود و مردم از مزایای این کارخانه و دفع بهداشتی زباله برخوردار می‌شوند.

رفع نواقص کارخانه کمپوست بهشهر تا تیرماه 93

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، علی نبیان عصر امروز در جلسه شورای سلامت در فرمانداری نکا اظهار داشت: شرق مازندران از گذشته تا کنون با کمبودهایی روبرو بوده است و عدم وجود کشتارگاه صنعتی یکی از مشکلات در کنار کمپوست زباله است.

وی بیان داشت: در برخی موارد این دغدغه وجود دارد که گوشت ذبح شده از جویبار تا منطقه تغییر رنگ و طعم می‌دهد و این مسائل که اصلا قابل قبول و پذیرش نیست چرا گوشت تهران نیز از تهران تهیه نمی‌شود و شاید از نقاط دیگر باشد.

نبیان عنوان داشت: باید فرهنگ‌سازی مناسبی صورت گیرد تا ذبح مناسب و بهداشتی در کشتارگاه جویبار با رعایت مسائل بهداشتی انجام شود تا سلامت جامعه به خطر نیفتد.

وی یادآور شد: تامین منابع  از مشکلاتی است که در برخی از موارد توسط مسئولان ذیربط انجام نشده و برای ساخت کشتارگاه صنعتی در شرق مازندران باید توسط شهرداری‌ها و از منابع استانی تامین شود تا دغدغه تهیه گوشت بهداشتی در شرق رفع شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران بیان داشت: فراهم کردن اتاقی بهداشتی با رعایت استانداردها زیر نظر دامپزشکی و حضور یک پزشک از جمله مسائلی است که برای ذبح در کوتاه مدت پیشنهاد می‌شود تا برای موقت مشکل ذبح غیر بهداشتی در شرق مازندران به دلیل طی مسافت تا جویبار رفع شود.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن عید و سال نو باید با برنامه‌ریزی به‌طور موقت مکانی برای ذبح بهداشتی در نکا در نظر گرفته شود.

نبیان یادآور شد: باید امنیت مناسب در گوشت مصرفی مردم تامین شود و  در این باره یا باید به‌طور موقت کشتار در فضایی مناسب انجام شود و یا اینکه ماشین‌های یخچالی منطقه بسیج شده  و گوشت شرق را تامین کنند.

معاون عمرانی استاندار مازندران تصریح کرد: وجود دستگاه دیالیز برای نکا از ضرورت‌های لازم است تا از رفت و آمد بیماران به شهرهای همجوار علی‌رغم درد و رنج بیماری کاسته شود که در مراحل نهایی است و با همکاری علوم پزشکی، مسئولان و خیرین در سال آینده رفع می‌شود.

نبیان با اشاره به ساخت کارخانه کمپوست در بهشهر نیز بیان داشت: این کارخانه با پیشرفت بیش از 95 درصدی در مراحل پایانی کار خود است و به دلیل خرید ویندرو و هم‌زن از خارج از کشور زمان افتتاح و بهره‌برداری آن طولانی شده است.

وی گفت: نواقص کمپوست بهشهر تا تیر ماه سال 93 رفع می‌شود و مردم از مزایای این کارخانه و دفع بهداشتی زباله برخوردار می‌شوند.

نبیان با اشاره به در پیش بودن عید و سال نو گفت: شهرداری‌ها باید فضا سازی مناسب در ورودی و خروجی شهر ایجاد، گل‌کاری‌ها را انجام  و شهر را از هر نوع زباله و نخاله خالی کنند.

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: بهداشت و آموزش جزء لاینفک زندگی ما است و لذا باید برای افزایش بهداشت و سلامت تلاش همه‌جانبه صورت گیرد و در بحث آموزش قدرتمند و قوی وارد شویم.

انتهای پیام/86002/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول