اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف استان زنجان خبر داد

حضور 400 زنجانی در مسابقه حفظ موضوعی قرآن

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از حضور 400 زنجانی در مسابقه حفظ موضوعی قرآن در زنجان خبر داد.

حضور 400 زنجانی در مسابقه حفظ موضوعی قرآن

حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای ترویج فرهنگ و معارف دینی قرآن کریم برنامه‌های مختلفی را در طول سال اجرایی می‌کند.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های مختلف در راستای انس هرچه بیشتر عموم مردم با کلام وحی صورت می‌گیرد، افزود: یکی از برنامه‌های سازمان در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، طرح تربیت حافظان قرآن کریم است که در راستای عمل به فرمان و تدبیر ولی امر مسلمین، مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون نفر حافظ صورت گرفته است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه یکی دیگر از راه‌های عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری حفظ موضوعی آیات نورانی قرآن کریم است، اضافه کرد: در این راستا کتاب حفظ موضوعی قرآن کریم منتخبی از آیات قرآن کریم و ترجمه آن در موضوعات اعتقادی، اجتماعی و اخلاقی است که توسط مجتمع فرهنگی پژوهشی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به چاپ رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه کتاب مذکور مشتمل بر 300 آیه کاربردی قرآن شامل 150 آیه اخلاقی، 50 آیه احکام و فروع دین و 100 آیه اعتقادی است که توسط اساتید برجسته قرآن آماده‌سازی شده است، بیان کرد: این کتاب به صورت رایگان و به منظور توسعه فرهنگ قرآنی، ترویج و نهادینه شدن موضوعات قرآنی، ارتقای روحیه معنوی و گرایش به مباحث قرآنی در جوار بقاع توزیع شده است.

خدابنده‌لو با اشاره به اینکه از استان زنجان 410 نفر در این مسابقه شرکت کرده‌اند، اذعان داشت: آزمون این مسابقه به صورت تستی بوده و نهم اسفندماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/73005/غ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول