اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه نگاری فارس از همایش تجلیل از خیران کتابخانه‌ساز

بازار داغ کمک به کتابخانه‌سازی / کمک 200 تومانی دختربچه به مدرسه‌سازی

بیان خاطره‌ای از کمک 200 تومانی یک دختربچه به کتابخانه‌سازی، توزیع فرم‌هایی در بین اعضا به منظور جذب خیر و بازار داغ کمک به کتابخانه‌سازی از حواشی جالب همایش خیران کتابخانه‌ساز همدان بود.

بازار داغ کمک به کتابخانه‌سازی / کمک 200 تومانی دختربچه به مدرسه‌سازی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امروز نخستین همایش خیرین کتابخانه‌ساز استان همدان با حضور گسترده‌ خیرین و مسئولان کشوری و استانی در سالن تالار معلم همدان با شعار «کتاب یار مهربان» برگزار شد.

در دقایق نخست همایش صندلی‌های سالن پر شده بود و افراد برای حضور در این همایش همچنان وارد سالن می‌شدند.

حضور گسترده تصویربرداران، عکاسان و خبرنگاران برای اطلاع‌رسانی و قدم برداشتن در ارتقای فرهنگ کتابخوانی قابل توجه بود.

این برنامه به طور زنده از 31 رادیوی استانی پخش می‌شد.

دبیر همایش تجلیل از کتابخانه‌سازان همدان نخستین سخنران بود که در این مراسم گفت: توسعه و ترویج فرهنگ غنی اسلامی با ارتقای فرهنگ مطالعه امکا‌ن‌پذیر است تا بتوان فرهنگ اسلامی را در برابر فرهنگ تهاجمی قرار داد.

محمد اصلانی عنوان کرد: این انجمن نخستین‌بار در سال 91 با حضور فرهیختگان استان تأسیس شد و با بیش از 10 جلسه توانست برنامه‌های بسیاری را در این زمینه پیاده کند که یکی از آن‌ها همایش تجلیل از کتابخانه‌سازان بوده است.

وی بیان داشت: زیبنده و شایسته فرهنگ همدان نیست که سرانه مطالعه در آن 75 دقیقه در روز باشد و سزاوار نیست استان با داشتن بیش از یک‌هزار روستا تنها دارای 20 کتابخانه روستایی باشد.

دبیر همایش تجلیل از کتابخانه‌سازان همدان ابراز داشت: برای اینکه بتوان در زمینه ارتقای فرهنگ مطالعه قدم برداشت باید به امر زیرساخت‌های مطالعه پرداخت.

وی تصریح کرد: خیرین با داشتن تملک مالی باید در یک نهضت همگانی هر چه سریع‌تر به این مهم جامه عمل بپوشانند تا در تمام مناطق شهری، محیطی تحت عنوان کتابخانه عمومی وجود داشته باشد.

*کمک 200 تومانی یک دختربچه در مدرسه‌سازی

سخنران بعدی این مراسم رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز کشور بود که در بین سخنان خود از دختربچه‌ای یاد کرد که برای کمک به امر مدرسه‌سازی در قلک خود 200 تومان به همراه میخی انداخته بود که سبکی قلک باعث خجالت وی نشود در حالی که خبر نداشت ارزش 200 تومان وی از هر چیزی باارزش‌تر بوده است.

تجلیل از 32 نفر از خیرین کتابخانه‌ساز استان بخش بعدی این مراسم بود و در این زمان بود که گوشه و کنار سالن پر از افرادی شده بود که به دلیل کم بودن جا ایستاده برنامه را دنبال می‌کردند.

اجرای موسیقی زنده توسط محمد پیرزاده هنرمند همدانی و نورپردازی رنگ و لعاب دیگری به این مراسم بخشیده بود.

در این مراسم فرم‌هایی در بین اعضا در راستای جذب خیر، از زمین اهدایی گرفته تا کمک نقدی پخش شد که در همان لحضلات کمک‌های نقدی و غیر نقدی حضار به در راستای کمک به احداث کتابخانه سرازیر شد.

اما نکته جالب اینکه استاندار همدان با وجود هماهنگی قبلی با وی، در این مراسم حضور پیدا نکرد و معاون سیاسی امنیتی سلام او را به حضار رساند.

انتهای پیام/89029/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول