اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان قم:

توسعه فضای اشتغال مددجویان در دستور کار است

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان قم گفت: فضای لازم برای اشتغال مددجویان وجود ندارد و امکانات کارگاهی موجود نیازمند توسعه بوده بنابراین افزایش فضای لازم برای اشتغال مددجویان در دستور کار قرار گرفته است.

توسعه فضای اشتغال مددجویان در دستور کار است

حمیدرضا سانگرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اشتغال مددجویان اظهار کرد: تعاملات بنیاد تعاون با شهرداری در زمینه خدمات شهری، تولید مبلمان، المان شهری و کارهای خدماتی توسعه پیدا کرده است.

وی ادامه داد: شهرداران مناطق مختلف از مجموعه اشتغال زندان بازدید کرده و فعالیت اشتغال زندانیان از سوی آن‌ها مورد استقبال قرار گرفته است.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان قم ادامه داد: قول مساعد داده شد تا با توجه به زمینه‌ کاری که در شهرداری وجود دارد، اشتغال در زندان توسعه پیدا کند و در همین حوزه تفاهم‌نامه‌ای با هدف حمایت از زندانیان با شهرداری قم منعقد شد.

وی یادآور شد: شرایط توسعه‌ای اشتغال در دستور کار است تا اشتغال مددجویان در سال آینده افزایش پیدا کند و برای سال 93 برنامه‌های بسیار مناسبی در زمینه توسعه اشتغال در دستور کار است.

سانگرد با اشاره به کمبود فضای لازم برای اشتغال گفت: فضای لازم برای اشتغال وجود ندارد و امکانات کارگاهی نیازمند توسعه است، بنابراین افزایش فضای لازم برای اشتغال مددجویان در دستور کار قرار گرفته است.

وی به اهمیت اشتغال مددجویان اشاره کرد و افزود: به طور عملی اثبات شده که فرآیند اشتغال یکی از ابزارهای اساسی اصلاح تربیت است و برای آن فرآیند ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان قم یادآور شد: سیاست‌ بنیاد تعاون زندانیان توسعه اشتغال مددجویان، آموزش، پرداخت دستمزد و حمایت از خانواده‌های آن‌هاست به طوری که درصدی از مبالغی که مددجویان دریافت می‌کنند، به حساب خانواده‌های آن‌ها واریز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مددجویان در دوران زندان خود آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند تا در زمان آزادی بتوانند از شرایط خود در راستای تامین معیشت خانواده استفاده کنند.

سانگرد یادآور شد: بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی و صنایع زندانیان احداث، تجهیز و راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی در زمینه قالیبافی، نجاری، صنایع فلزی و ... را در دستور کار دارد و همواره در زمینه تامین معاش خانواده‌های مددجویان تلاش می‌کند.

انتهای پیام/78003/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول