اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای سومین سال پیاپی صورت گرفت

کسب گزارش حسابرسی مقبول کمیته امداد

دستیار معاون اداری و مالی کمیته امداد گفت: کمیته امداد، برای سومین سال پیاپی گزارش حسابرسی مقبول را از دفتر سازمان بازرسی و نظارت دفتر مقام معظم رهبری دریافت کرد.

کسب گزارش حسابرسی مقبول کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مجید باجلان ظهر امروز در گردهمایی با مسئولان کمیته امداد همدان اظهار کرد: با تلاش تمام کارکنان به ویژه مسئولان اداری و مالی استانی و شهرستانی، کمیته امداد امام خمینی برای سومین سال پیاپی گزارش حسابرسی مقبول را از دفتر سازمان بازرسی و نظارت دفتر مقام معظم رهبری دریافت کرده‌ است.

وی افزود: کمیته امداد در دستگاه‌ها و نهادهای عمومی و غیر دولتی زیر نظر مقام معظم رهبری در بخش مالی، جزو نهادهای پیش‌رو بوده است.

دستیار معاون اداری و مالی کمیته امداد امام  بیان داشت: نظام مالی این نهاد به عنوان نظام مالی الگو از طرف دفتر مقام معظم رهبری در اختیار تمام نهادها قرار داده شده و نهادهای دیگر نیز باید از نظام مالی کمیته امداد استفاده کنند.

وی با اشاره به اهمیت بحث نظارت و کنترل در سازمان کمیته امداد یادآور شد: یکی از وظایف اساسی مدیران، کارکنان و خدمت‌گیران این نهاد بحث نظارت و کنترل است که نخستین گام در این راستا نیز ترویج فرهنگ قانون‌مداری و ضابطه‌محوری در سازمان است.

باجلان با بیان اینکه پیش‌نیاز اجرای قانون نیز آگاهی از قوانین و مقررات وضع شده است، تصریح کرد: این مهم در سازمان کمیته امداد امام خمینی به صورت کامل نمایان است.

به گفته وی قوانین و مقررات محور ثبات در سازمان بوده و در صورت عدم آن بی‌نظمی حاکم شده و نمی‌توان تعادل را حفظ کرد.

دستیار معاون اداری و مالی کمیته امداد با بیان اینکه نظم و انضباط خوبی در اداره مالی این نهاد حاکم است، تأکید کرد: مقبولیت صورت‌های مالی و تنوع فعالیت‌های صورت گرفته در کمیته امداد امام خمینی نشان از این امر است.

وی اضافه کرد: این نهاد در تمام زمینه‌های فرهنگی، مسکن، درمان، بیمه‌های اجتماعی و... فعالیت‌های خوبی را انجام داده است.

باجلان با اشاره به پراکندگی این نهاد در سراسر کشور اظهار کرد: کمیته امداد حدود 500 مدیریت شهرستانی و 32 دفتر استانی در سطح کشور دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به این حجم عملیات، تنوع فعالیت‌ها و پراکندگی جغرافیایی اگر بی‌نظمی و خودمحوری در این نهاد باشد، نمی‌توانیم پاسخ‌گوی سازمان‌های نظارتی باشیم.

دستیار معاون اداری و مالی کمیته امداد تصریح کرد: در حوزه اداری و مالی اجرای قوانین و مقررات یکی از الزامات محسوب می‌شود و این قوانین و مقررات باید تسهیل‌کننده باشند نه بازدارنده.

وی اظهار کرد: مسئولان دیگر حوزه‌ها و مدیران شهرستانی نیز باید با استمرار کمک در بخش‌های مالی به صورت کامل دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها را مطالعه کنند تا بتوانیم از فرصت پیش‌آمده بهترین استفاده را داشته باشیم.

باجلان با بیان اینکه یکی از اسناد مهم در این سازمان اسناد مالی است، گفت:‌ این اسناد مبین ارائه خدمات به مددجویان و سایر خدمت‌گیران است.

وی با بیان اینکه در قبال هر نوع پرداختی، باید مستندات و قوانین خاص خود را در خصوص این موارد اعمال کنیم، افزود: هر مسئولی که مستندات مالی را تهیه و بر حسب وظیفه خود امضا می‌کند باید بر اساس آن پاسخ‌گوی امضا و تأییدات خود باشد.

این مسئول با بیان اینکه درآمدها بر اساس استانداردهای مالی باید دارای سه شرط لازم باشند تا در دفاتر ثبت شوند، گفت: داشتن معیار قابل اندازه‌گیری از ویژگی‌های مهم درآمد در کمیته امداد حضرت امام است.

به گفته وی محتمل بودن کمک‌ها با فعالیت‌های امداد از دیگر ویژگی‌های درآمد این نهاد است و باید کمک به ایتام، جهیزیه، زکات و... باشد تا درآمد قابل شناسایی باشد.

دستیار معاون اداری و مالی کمیته امداد با بیان اینکه هر خدمتی ارائه شده باید دارای سه شرط ذکر شده باشد تا درآمد محسوب شود، بیان داشت: این موضوعات باید مورد توجه مسئولان و مدیران قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امید است با تعامل مسئولان و مدیران این نهاد با حوزه اداری و مالی بتوانیم با ثبت صحیح درآمدها در حساب‌ها پاسخ‌گوی سازمان‌های نظارتی باشیم.

به گزارش فارس در این جلسه با وجود دعوت خبرنگاران برای حضور در این گردهمایی بخش اعظمی از جلسه پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

خبرنگاران مدتی نیز برای مصاحبه و گرفتن آمار عملکرد معطل شدند.

انتهای پیام/89006/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول