اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی در کنگره شهدای روحانی استان تهران:

همه مردم برای تحقق حماسه اقتصادی‌ به میدان بیایند/ حفظ فرهنگ جهاد و شهادت

یکی از مراجع عظام تقلید ‌با بیان اینکه برای آفریدن حماسه اقتصادی همه مردم باید به میدان بیایند گفت: اقتصاد اسلامی نیاز به همت مردم دارد.

همه مردم برای تحقق حماسه اقتصادی‌ به میدان بیایند/ حفظ فرهنگ جهاد و شهادت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در کنگره شهدای روحانی و ایثارگر استان تهران با اشاره به ابعاد مختلف تحولات حاصله از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: نخستین بعد انقلاب تاسیس یک حکومت اسلامی و ولایی است.

وی گفت: بعد دوم تحول، تحول در بنیان فرهنگی است، در زمان رژیم ستم‌شاهی تهاجمات فرهنگ و نظامی را طوری تنظیم کرده بودند که همه با عظمت به غرب نگاه می‌کردند و تحت سیطره و غلبه آن‌ها بودند. جمهوری اسلامی ایران این نگاه را در هم شکست و تحول عظیمی در بنیان فرهنگی به‌وجود آورد.

آموزش و پرورش باید بر اساس فرهنگ اسلامی باشد

وی در ادامه با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید بر اساس فرهنگ اسلامی باشد، عنوان کرد: علوم اسلامی ما باید بر اساس سنت نبوی پی‌ریزی شود. برنامه‌های فرهنگی باید بر اساس سنت‌های الهی برنامه‌ریزی شوند که نتیجه آن پدیدار شدن تحولات فرهنگی در جامعه است.

آیت‌الله نوری همدانی سومین تحول را تحول بنیان سیاسی دانست و گفت: مدیریت مملکت در جامعه باید به دست کسانی باشد که عدالت اجتماعی را در کشور پیگیری کنند.

وی بیان داشت: چهارمین تحول، تحول بنیان اجتماعی است. مردمی که زیر بار استبداد زندگی می‌کردند ستم‌های فراوانی را تجربه کردند در حال حاضر رژیم یک رژیم مردم‌سالاری است.

آیت‌الله نوری‌همدانی خطاب به مسئولان گفت: مردم را راضی نگاه دارید. این مردم بودند که در هشت سال جنگ تحمیلی حضور داشتند، همه چیز برای مردم است مردم آن قدر قدرت دارند که تخت را از زیر پای سلاطین می‌کشند.

وی با اشاره به اینکه پیامبران همیشه مردم را با خود هماهنگ می‌کردند و بعد به جنگ با نمرودیان می‌رفتند، عنوان کرد: مردمی بودن و مردمی زیستن تحولی است که در انقلاب اسلامی در بنیان اجتماعی به‌وجود آمد.

فرهنگ جهاد و شهادت همیشه باید در جامعه زنده و پایدار بماند

استاد حوزه علمیه افزود: تحول پنجم تحول در بنیان دفاعی و نظامی است. تربیت افراد مجاهد و فرهنگ جهاد گامی در راه خداوند متعال است. فرهنگ دفاع نظامی، جهاد و شهادت همیشه باید در جامعه زنده و پایدار بماند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند «هرکس در دنیا جهاد را ترک کند ذلیل می‌شود و دینش پایمال می‌گردد و خداوند متعال امت مرا به‌وسیله جهاد عزیز نگاه داشته است.»

اسلام با نظام سرمایه‌داری مخالف است/برای حماسه اقتصادی همه مردم باید به میدان بیایند

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه اسلام با نظام سرمایه‌داری مخالف است، بیان داشت: بنده دو سال نماینده امام راحل در اروپا بودم. وضع اروپا به این صورت است که یک عده‌ای ثروتمند و صاحبان بانک‌ها هستند و 99 درصد از مردم باید از سرمایه‌داران پول قرض بگیرند. ثروتمندان روز به روز ثروتمندتر و فقرا روز به روز فقیرتر می‌شوند.

وی تحول اقتصادی را دیگر تحول حاصله از انقلاب اسلامی ایران برشمرد و عنوان کرد: اسلام نظام اقتصادی منحصر به خود را دارد. برای آفریدن حماسه اقتصادی همه مردم باید به میدان بیایند. اقتصاد اسلامی نیاز به همت مردم دارد. انقلاب به این جهت به وجود آمد که این تحولات بنیادین را در جامعه عملی کند.

اسلام، مردم و ولایت فقیه سه رکن انقلاب اسلامی است/انقلاب اسلامی ایران عطیه الهی است

این مرجع تقلید سه چیز را پایه و رکن انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: نخستین رکن اسلام است که توسط رژیم پهلوی به حاشیه رانده شده بود، دومین رکن مردم هستند و سومین رکن ولایت فقیه است.

وی با بیان اینکه زمانی که امام خمینی (ره) سخن می‌گفتند مردم به یاد خطبه‌های نهج‌البلاغه می‌افتادند، افزود: مسئولان و مردم وظیفه دارند که این انقلاب را حفظ کنند، انقلاب اسلامی ایران عطیه الهی است و ما وظیفه داریم تمام ابعاد آن را حفظ کنیم.

انقلاب اسلامی با اسلام هراسان در جنگ است

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: پیام سلبی انقلاب این است که ما با کسانی که اسلام‌هراسی را مطرح می‌کنند در جنگ هستیم، ما در صهیونیست‌ها در جنگ هستیم. انقلاب اسلامی ما با این عظمت و پیام‌ها دشمنان کینه‌توز فراوانی دارد و تنها راه مقابله با آن‌ها حفظ فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه است.

وی گفت: انقلاب با رنگ خون و پیروزی خون بر شمشیر به‌وجود آمده است.

نخستین قشری که به دعوت امام لبیک گفتند روحانیت بوده است/صدور انقلاب باید کل دنیا را فرا بگیرد

آیت‌الله نوری همدانی بیان داشت: این کنگره برای تکریم و تعظیم علمایی است که با خون خود این انقلاب را حفظ کردند.

وی با تاکید بر خواندن وصیت‌نامه شهدا تصریح کرد: 99 درصد شهدا برای ولایت فقیه به میدان رفتند، وصیت‌نامه‌های شهدا غوغا می‌کند. صدور انقلاب باید کل دنیا را فرا بگیرد و این امر زمینه‌ساز ظهور است.

انتهای پیام/2462/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول