اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان:

زنجان دارای ظرفیت مناسبی برای توسعه آبزی‌پروری است

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: استان زنجان استعدادهای بالقوه فراوانی در زمینه توسعه آبزی‌‌پروری دارد.

زنجان دارای ظرفیت مناسبی برای توسعه آبزی‌پروری است

محمود صیادبورانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به ظرفیت بالای استان زنجان در زمینه آبزی‌پروری اشاره کرد و اظهار داشت: زنجان دارای شرایط و امکانات مساعد و استعدادهای بالقوه آبزی‌پروری است.

وی به برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط شیلات زنجان به منظور گسترش فعالیت‌های آبزی‌پروری در استان اشاره و خاطرنشان کرد: این دوره‌های آموزشی در سراسر استان زنجان برگزار می‌شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های استان زنجان در زمینه توسعه آبزی‌پروری و استقبال روزافزون از این فعالیت مهیج و سودآور موجب شده است تا برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی برای علاقه‌مندان به طور جدی در دستور کار شیلات استان قرار گیرد.

این مسئول تصریح کرد: در راستای توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری شیلات زنجان هر ماه اقدام به برگزاری انواع دوره‌های آموزشی و توجیهی آشنایی با تکثیر و پرورش آبزیان و ماهیان زینتی در سطح استان زنجان و شهرستان‌ها کرده است.

بورانی افزود: در این دوره‌های آموزشی فراگیران ضمن آموزش تئوری و عملی با جدیدترین یافته‌های صنعت آبزی‌پروری آشنا می‌شوند.

وی عنوان کرد: بازدید از مزارع پرورش ماهی از جمله اقداماتی است که در طول دوره آموزشی صورت می‌گیرد و فراگیران از نزدیک با این فعالیت آشنا می‌شوند و در نهایت پس از یادگیری اولیه مهارت و کسب نمره قبولی آزمون گواهینامه دریافت می‌کنند.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان به تعداد افراد شرکت‌کننده در دوره‌های آموزشی برگزار شده توسط شیلات اشاره کرد و بیان داشت: شیلات استان زنجان از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به آموزش 7 هزار و 350 نفر روز داوطلب آشنایی با تکثیر و پرورش آبزیان شده است.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه شرکت در دوره‌های آموزشی آبزی‌پروری برای عموم مردم آزاد است، متذکر شد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به مدیریت شیلات و یا از طریق سایت شیلات به منظور شرکت در دوره‌های آموزشی فوق و همچنین دوره‌های آشنایی با تکثیر و پرورش ماهیان زینتی ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/73010/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول