اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری سراوان:

معتمدان و سران طوایف مخلان امنیت را در سراوان ‌‌به مراجع قضایی معرفی کنند

رئیس دادگستری سراوان گفت: معتمدان و سران طوایف مخلان امنیت را در سراوان ‌‌به مراجع قضایی معرفی کنند.

معتمدان و سران طوایف مخلان امنیت را در سراوان ‌‌به مراجع قضایی معرفی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، حجت‌الاسلام غلامرضا نجفی  پیش از ظهر امروز در جمع معتمدین و سران طوایف شهرستان سراوان اظهار داشت: مسئولان با تعامل معتمدین و سران طوایف می‌توانند به امنیت و اشتغال در منطقه دست یابند و جلوی تحرکات بعضی از افراد فرصت‌طلب و سود‌جو و خود‌فروخته را با همکاری و تعامل دو‌سویه بگیرند.

رئیس دادگستری شهرستان افزود: امنیت یک نعمت بزرگ در هر جامعه‌ای است که تا زمانی که آن را از دست نداده‌ایم قدر آن را نمی‌فهمیم و قدردان آن نیستیم.

این مسئول با بیان اینکه یکی از خواسته‌های به حق مردم امنیت است، تصریح کرد: وظیفه حاکمیت و مدیران نظام است که جوابگو باشند، اما در مقابل نیز حاکمیت یک مطالبه‌ای از مردم دارد به گونه‌ای که مردم هم در امنیت شرکت داشته باشند و هم حاکمیت، این همان چیزی است که در دین مبین اسلام ریشه دارد همان امر به معروف و نهی از منکر است.

وی اذعان داشت: وظیفه همه ما است که در مقابل ناهنجاری‌های جامعه احساس مسئولیت کنیم.

نجفی از معتمدان خواست برای پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی در سطح شهرستان سراوان با مسئولان بیش از پیش همکاری و تعامل داشته باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر مسئولان و معتمدان احساس مسئولیت بیشتری داشتند، قطعا حجم پرونده‌های ورودی به مراجع قضایی کاهش می‌یافت.

رئیس دادگستری سراوان بیان داشت: باید با استفاده از ابزار گذشت، برادری اجازه ندهیم برای موارد جزئی و کوچک پرونده تشکیل و موضوع به مراجع قضایی کشیده شود که معتمدان و سران طوایف در این زمینه نقش به سزایی دارند.

این مسئول اضافه کرد: همه ما باید متوجه این وظیفه قانونی و شرعی خود باشیم و در مقابل جامعه احساس مسئولیت کنیم.

وی در مورد پرونده‎های اختلافات خانوادگی افزود: باید با استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه سبک زندگی، از آمار طلاق و متلاشی شدن کانون‌های زندگی از هم جلوگیری کنیم.

رئیس حوزه قضایی سراوان در زمینه بحث مواد مخدر و عوارض خانمانسوز افزود: مواد مخدر باعث فروپاشی کانون خانواده‌ها و جامعه می‌شود.

وی اذعان داشت: در بحث مواد مخدر همه علما اتفاق نظر دارند که تجارت و خرید و فروش مواد مخدر از همه لحاظ شرعی، قانونی و عرفی حرام است زیرا همه بزه‌ها مواد مخدر و اعتیاد است.

وی از همه معتمدین و سران طوایف به عنوان تکلیف شرعی و خدایی خواست تا با ایفای نقش خود، این گونه افراد را که جامعه را تهدید می‌کنند و باعث ناهنجاری در جامعه می‌شوند را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کنند.

رئیس دادگستری سراوان گفت: اتباع غیرمجاز که هویت آنها ناشناخته است باعث از بین رفتن بهداشت، آموزش و اقتصاد و معیشت شده‌اند که نیاز است شناسایی و معرفی شوند.

وی در پایان از مسئولین نظامی و انتظامی خواستار رعایت و اجرای قانون و تکریم و احترام مردم شد و خاطرنشان کرد: اجرای قانون و حفظ احترام و عزت مردم  باید سرلوحه کاری مسئولان قرار گیرد، و فلسفه وجودی ما خدمت به مردم است، مسئولان نباید در مقابل مردم قرار بگیرند مردم نیز با ماموران انتظامی در زمینه مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی همکاری کنند.

انتهای پیام/75004/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول