اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

به دنبال حمایت «حزب اسلامی حکمتیار» از نامزدی «قطب‌الدین هلال»

جنگ رسانه‌ای بین حکمتیار و طالبان شدت گرفت

تنش‌ها و جنگ رسانه‌ای بین پایگاه‌های خبری وابسته به حزب اسلامی حکمتیار و طالبان با وجود اینکه در گذشته نیز وجود داشته، در یک هفته اخیر به اوج خود رسیده است.

جنگ رسانه‌ای بین حکمتیار و طالبان شدت گرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، جنگ رسانه‌ای بین «حزب اسلامی» گلبدین حکمتیار و طالبان پس از اعلام حمایت حزب اسلامی از کاندیداتوری «قطب‌الدین هلال» شدت گرفت.

پایگاه خبری پشتو زبان «شهادت» وابسته به حزب اسلامی گلبدین حکمتیار امروز (پنجشنبه) با انتشار مطلبی، به اعتراض «حزب‌التحریر» واکنش نشان داد.

حزب‌التحریر افغانستان که داعیه مبارزه با نظامیان خارجی را دارد، چند روز پیش به تصمیم حزب اسلامی در خصوص حمایت از انتخابات افغانستان اعتراض کرد که این اعتراض با گلایه و انتقاد شدید از حزب اسلامی همراه بود.

حزب اسلامی در پاسخ به اعتراض حزب‌التحریر، این حزب را هم‌طراز گروه‌های تکفیری دانست که دشمنان اسلام از این گروهک‌ها برای مقابله با نهضت‌های اسلامی استفاده می‌کنند.

بر اساس اطلاعات این منبع، حزب‌التحریر یک گروهک مجهول‌الهویه بوده که به دستور کشورهای غربی و کمک مالی کشورهای عربی ایجاد شده است.

همچنین حزب اسلامی در این مطلب، درخواست طالبان از حزب اسلامی برای بیعت با «ملا محمد عمر» را شرم‌آور خوانده و رهبر طالبان را «امیرالمؤمنین» «خانه به دوش» و «مهاجر» عنوان کرده است.

چند روز پیش نیز حزب اسلامی افغانستان به رهبری گلبدین حکمتیار، در مطالب جداگانه‌ای، طالبان را با جریان «خوارج» و «یزیدیان» مقایسه کرده بود.

گفتنی است: پایگاه‌های وابسته به جریان طالبان نیز در چند روز گذشته از حزب اسلامی افغانستان به رهبری گلبدین حکمتیار به شدت انتقاد کردند که در برخی مواقع با فحاشی نیز همراه بوده است.

تنش‌های رسانه‌های بین حزب اسلامی و جریان‌های وابسته به طالبان به اندازه‌ای اوج گرفته که پایگاه خبری پشتوزبان زبان «نن»، طی مطلبی در مورخ 6 اسفند نوشت که گلبدین حکمتیار یک «بیمار روانی» است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول