اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهمین جشنواره تئاتر استانی معلولین در بوشهر برگزار می‌شود

دبیر دهمین جشنواره تئاتر استانی معلولین گفت: دهمین جشنواره تئاتر استانی معلولان با حضور بازیگران مطرح کشوری محمود پاک نیت و مهوش صبرکن، در مجتمع 9 دی بوشهر برگزار می‌شود.

دهمین جشنواره تئاتر استانی معلولین در بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، کاظم ارجمندنیا، صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دهمین جشنواره تئاتر استانی معلولین از 13 اسفندماه سال جاری به مدت 3 روز از ساعت 17 الی 21 در مجتمع فرهنگی هنری 9 دی شهر بوشهر برگزار خواهد شد.

دبیر دهمین جشنواره تئاتر استانی معلولین بوشهر عنوان کرد: در این دوره از جشنواره تئاتر معلولین، چهل متن نمایشنامه به دبیرخانه بوشهر ارسال شد و در بین 22 متن انتخاب شده، 10 اثر کار تئاتر معلولین برای اکران در دهمین جشنواره استانی راه پیدا کرد.

وی در ادامه  افزود: اکثر آثار منتخب راه یافته به جشنواره با موضوعات ایثار، شهادت، مذهبی و یا سایر درام‌های اجتماعی است.

ارجمندنیا بیان داشت: دهمین جشنواره تئاتر استانی معلولین به همت معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی استان بوشهر و با همکاری موسسه غیردولتی جوانان صدف بوشهر و با مشارکت حوزه هنری استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شورا و شهرداری بندر بوشهر، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، سازمان بسیج هنرمندان استان، ستاد بازسازی عتبات عالیات استان و نیروگاه اتمی بوشهر و با حضور بازیگران مطرح کشوری محمود پاک نیت و مهوش صبرکن برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: اکثر افراد بازیگر تئاتر معلولین استان بوشهر را افراد کم توان ذهنی، جسمی حرکتی، نابینا، کم بینا و بیماری‌های خاص تشکیل می‌دهند.

دبیر دهمین جشنواره تئاتر استانی معلولین بوشهر با بیان اینکه در این جشنواره دو کار برگزیده می‌شود، گفت: نمایش VX به کارگردانی مسعود مظلوم‌زاده و امین فرامرزی از بوشهر، نمایش تقدیر به کارگردانی مهرداد محسنی از گناوه، نمایش از من فاصله نگیرید به کارگردانی رحیم زارع و علی محمودی از بوشهر، نمایش سیب سرخ به کارگردانی اردلان تاجدینی از بوشهر، نمایش برای سوفیا به کارگردانی مصطفی نژاد از کاکی، نمایش فقط برای جشنواره به کارگردانی یونس رازقی پور از اهرم، نمایش راه چشمان به کارگردانی محمد دهدشتی و عبدالله ندومی از دیلم، نمایش پاژنگرک مبارک در جشنواره به کارگردانی علی محمودی از بوشهر، نمایش کاووس یک رویا به کارگردانی امرالله جمالی از بوشهر، نمایش کار خدا به کارگردانی جواد امینی از دیر، 10 اثر منتخب معلولین هستند که برای اکران، در این مدت 3 روز با حضور بازیگران مطرح کشوری محمود پاک نیت و مهوش صبرکن، بر روی صحنه مجتمع فرهنگی هنری نهم دی شهر بوشهر خواهد رفت.

وی افزود: هنرمندان بوشهری کارهای بزرگی را در عرصه‌های بین‌المللی انجام دادند و باید گفت هنرمندان بوشهری، هنرمندان بین‌المللی هستند.

ارجمندنیا گفت: مقام معظم رهبری همیشه بر هنر تأکید دارند و اگر قرار است آن هنری که مدنظر ایشان است اتفاق بیفتد، باید کار را از استان‌های مذهبی و سنتی و آئینی مثل بوشهر، تبریز، یزد، مشهد و... آغاز کنیم.

این هنرمند بوشهری افزود: انقلاب امام خمینی(ره) قبل از اینکه یک انقلاب سیاسی باشد، یک انقلاب فرهنگی بود، چون امام(ره) شخصیتی فرهنگی بودند.

ارجمندنیا ادامه داد: اگر ما می‌خواهیم پیرو امام راحل باشیم، باید به فرهنگ و هنر اهمیت بدهیم، اما همیشه فرهنگ و هنر در اولویت‌های دست چندم قرار دارد.

انتهای پیام/66006/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول