اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر تاکید کرد

ضرورت نظارت دستگاه‌های اجرایی بر پروژه‌های عمرانی در روزهای پایانی سال

استاندار بوشهر گفت: با توجه به روزهای پایانی سال مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید به نحوه اجرای پروژه‌ها نظارت بیشتری داشته باشند.

ضرورت نظارت دستگاه‌های اجرایی بر پروژه‌های عمرانی در روزهای پایانی سال

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مصطفی سالاری در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر استان اظهار داشت: با توجه به ضرورت پرداختن به اقتصاد مقاومتی ضوابط اجرایی این امر به زودی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد و دستگاه‌ها باید معیارهای اقتصاد مقاومتی اجرا کنند.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی به معنی محدود کردن حوزه‌ها و اقتصاد ریاضتی نیست بلکه هدف از این طرح استفاده از تمام توان و ظرفیت‌های ملی است.

استاندار بوشهر ادامه داد: باید از تمام ظرفیت‌های مالی استفاده شود و نوع نگاه‌ها به توسعه تغییر پیدا کند تا شاهد تحول توسعه استان در سطح ملی باشیم.

این مسئول به نیاز تغییر در روند برگزاری جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر اشاره کرد و گفت: باید جلسات به گونه‌ای باشد که در هر جلسه، کارگروه‌های زیرگروه شورای برنامه‌ریزی گزارش کار بدهند و شاهد گزارش ادارات به صورت تفکیکی نباشیم.

وی ادامه داد: با توجه به وقت اندک جلسات شورای اداری باید بصورت نوبتی به شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها فرصت داده شود تا هر شهرستان گزارش مختصری از نحوه فعالیت‌هایش ارائه کند.

استاندار بوشهر با اشاره به وجوه دریافتی دستگاه‌ها از خزانه خاطر نشان کرد: بخشی از وجوه در حساب دستگاه‌ها باقی مانده و بعضی از مدیران جنبه احتیاط را دلیل نگه داشتن این وجوه می‌کنند در صورتی که نباید این 30 درصد استفاده نشده در دستگاه‌ها باقی بماند.

سالاری گفت: با توجه به اینکه نقدینگی در کمتر از هشت روز دیگر اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به روزهای پایانی سال، مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید به نحوه اجرای پروژه‌ها نظارت بیشتری داشته باشند.

استاندار بوشهر به ضرورت ایجاد یک تیم نظارتی برای نظارت بر فعالیت پیمانکاران تاکید کرد و گفت: در بعضی از دستگاه‌ها تعدادی پیمانکار خاص هستند که به طور دائم به‌کار گمارده می‌شوند و باید با نظارت لازم از به کارگماردن تعدادی پیمانکار مشخص شده و خاص در یک دستگاه اجرایی جلوگیری شود تا بدگمانی پیش نیاید.

وی در خاتمه به سقوط ساختمان فرمانداری دیر اشاره کرد و گفت: در این ماجرا فقط از سوی فرمانداری به استان گزارش داده شد و سایر دستگاه‌های زیربط در این قضیه هیچ نقشی ایفا نکردند و حتی یک صفحه گزارش نیز به استانداری ارسال نکردند.

انتهای پیام/66006/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول