اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان البرز خبر داد

برگزاری دوره‌های آموزش قالی‌بافی در البرز

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان البرز گفت: یک دوره آموزش فرش‌بافی در شهرستان البرز به صورت رایگان برگزار می‌شود.

برگزاری دوره‌های آموزش قالی‌بافی در البرز

غلامرضا گلوانی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان البرز از برگزاری یک دوره آموزش قالی‌بافی در این شهرستان خبر داد و افزود: در این دوره 45 روزه 35 نفر از کارآموزان شهرستان با اصول قالی‌بافی از جمله چله‌کشی، شیوه‌های نوین فرش‌بافی و شناخت معایب آن آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه این دوره آموزشی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای شهرستان البرز صورت گرفته، اظهار داشت: در این آموزشگاه 22 دستگاه‌ دار قالی دایر شده که کارآموزان آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و در پایان گواهینامه مهارت دریافت می‌کنند.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان البرز هدف از برگزاری این دوره را اشتغال‌زایی و تشویق جوانان به این رشته دانست و گفت: در این دوره‌ها کارآموزان با شیوه‌های مدرن، بهداشت و ایمنی کارگاه و حقوق اجتماعی قالی‌بافان آشنا می‌شوند.

وی ابراز داشت: شرکت‌های مجری طرح با بافندگان قرارداد خرید منعقد می‌کنند تا علاوه بر نظارت مستمر در بافت فرش مورد نیاز و درخواست بازار برای خرید قطعی فرش در صورتی که بافندگان نتوانند فرش خود را به فروش برسانند توسط شرکت مجری صورت می‌گیرد.

گلوانی با تأکید بر لزوم تقویت فرش‌بافی خاطرنشان کرد: فرش دستباف ایرانی از جمله بازارهایی است که تأثیر خود را به طور مستقیم بر معیشت و اقتصاد خانوار ایرانی می‌گذارد.

وی در پایان رویکرد و نگاه کلی دولت و تصمیم‌گیران کشور را ارتقای جایگاه فرش دستباف خواند.

انتهای پیام/77008/ذ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول