اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره آموزش و پرورش البرز خبر داد

برگزاری طرح «یک روز برای فردا» در مدارس البرز

معاون پرورشی فرهنگی اداره آموزش و پرورش شهرستان البرز گفت: طرح «یک روز برای فردا» در مدارس البرز برگزار می‌شود.

برگزاری طرح «یک روز برای فردا» در مدارس البرز

محمد کیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان البرز اظهار داشت: معاون پرورشی فرهنگی اداره آموزش و پرورش شهرستان البرز گفت: طرح یک روز برای فردا از هفته آینده در مدارس شهرستان البرز برگزار می‌شود تا از طریق آن اداره فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و اداری مدرسه در ایام خاصی از سال تحصیلی به دانش آموزان منتخب واگذار شود.

وی افزود: طرح یک روز برا فردا شیوه مدیریت مشارکتی با تکیه بر احترام به آرا و عقاید دیگران و اصل مشورت در انجام امور بر این منطق استوار است که چنانچه افراد در تصمیم سازی‌ها، تصمیم گیری‌ها و فعالیت‌هایی که به نحوی در تعیین سرنوشت آنها موثر است؛ دخالت داده شوند.

وی ادامه داد: دانش آموزان در این طرح با آزادی عمل حساسیت و انگیزه بالاتری وظایف خود را انجام خواهند داد.

کیانی اظهار داشت: این طرح با هدف و به منظور ایجاد شور و نشاط و افزایش روحیه مسئولیت پذیری طرح مشارکت دانش آموزان در اداره مدرسه تحت عنوان «یک روز برای فردا» تهیه و نسبت به اجرای آن اقدام می‌شود.

وی یادآور شد: در این طرح دانش آموزان مستعد و علاقه‌مند پس از احراز شرایط اولیه می‌توانند پست‌های مدیریت، معاونت، تدریس در کلاس، مشاور، مربی پرورشی، مربی تربیت بدنی، دفتردار، کتابدار و خدمات مدرسه را به عهده گرفته، فعالیت و وظایف مربوط به آنان را انجام دهند.

این مسئول تصریح کرد: این طرح در هر سال تحصیلی در دو روز متناوب و به طور داوطلبانه در مدارس متوسطه دوره دوم سراسر شهرستان و مدارس متوسطه دوره اول داوطلب اجرا می‌شود.

کیانی گفت: امید است با دستیابی به شیوه‌های جدید مدیریت مشارکتی و تلاش برای خود باوری و خلاقیت و اعتماد به نفس در دانش آموزان بتوانیم مسیر رشد و بالندگی را در میهن اسلامی توسعه دهیم.

وی اهداف این طرح را اینگونه بیان کرد: تقویت روحیه مسئولیت پذیری و مشارکت جویی دانش آموزان و افزایش سطح علاقه مندی و تعلق به محیط مدرسه، زمینه سازی برای تصمیم گیری و تصمیم سازی های مشترک و تعامل بیشتر و سازنده بین دانش آموزان و اولیای مدرسه افزایش روحیه خود باوری، اعتماد به نفس، خلاقیت و نشاط بیشتر دانش آموزان در فعالیت‌های مدرسه افزایش شناخت عملی دانش آموزان از موانع و مشکلات اجرایی موجود است.

انتهای پیام/77008/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول