اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت‌ (ع) خبر داد

همکاری بیش از 110 کشور جهان با موسسه جهانی اهل‌بیت ‌(ع)

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت ‌(ع) گفت: بیش از 110 کشور جهان با موسسه جهانی اهل‌بیت‌(ع) همکاری می‌کنند.

همکاری بیش از 110 کشور جهان با موسسه جهانی اهل‌بیت ‌(ع)

آیت‌الله محمدحسن اختری در حاشیه سفر به لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد با بیان اینکه مجمع جهانی اهل بیت یک موسسه‌ای است که بیشتر فعالیت خود را در خارج از کشور انجام می‌دهد، گفت: 350 موسسه پیروان‌های اهل بیت در سراسر دنیا با این موسسه در ارتباط  هستند.

وی خاطرنشان کرد: این مجمع در سطح کشور و دنیا بیش از 700 عضو دارد که در میان این عضوها روحانی، افراد سیاسی، بانوان و ... وجود دارند.

وی هدف از تشکیل مجمع جهانی اهل‌بیت‌(ع) ترویج فرهنگ اهل بیت در دنیا، پاسخگوی به شهبات، ایجاد ترویج وحدت، انسجام در میان اهل بیت در دنیا و ... است.

*فرهنگ حجاب باید عمومی شود

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت‌(ع) در ادامه در خصوص حجاب و عفاف به فارس گفت: باید تلاش کنیم، این فرهنگ را در میان مردم گسترش دهیم.

وی افزود: در استان لرستان با همت نماینده ولی فقیه در لرستان، برگزاری همایش‌ها و پشتیبانی علما امیدواریم این فرهنگ حجاب و عفاف گسترش یابد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت‌(ع) گفت: باید برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف برنامه‌های معتددی پیش‌بینی کرد که یکی از آنها آموزش دادن ضرورت حجاب و عفاف در میان جوامع است، زیرا امر حجاب و عفاف مورد تاکید جمهوری اسلامی است.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از کارهای که می‌شود در امر حجاب و عفاف انجام داد، پاسخ گفتن به شبهات و افتراهای برخی افراد است.

اختری گفت: باید به شبهه‌افکنی‌های که صورت می‌گیرد، پاسخ خوب داده شود.

وی افزود: فرهنگ حجاب و عفاف باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت‌(ع) گفت: برگزاری همایش‌ها، میزگردها، و ... در میان دانشگاهیان و در مجامع عمومی می‌توانند در بحث گسترش حجاب و عفاف تاثیر بسزایی داشته باشند.

اختری تصریح کرد: خانواده‌ها باید فرزندان خود را از همان روز اول با مسئله حجاب و عفاف و مسائل دینی و شرعی آشنا کنند و اگر فرزندی از آنها دچار شبهه‌ای شد، آن را قانع اگر نتوانستند حتما به یک عالم مراجعه کنند.

انتهای پیام/2304/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول