اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهربابک در مجلس:

مدیرکل ارشاد کرمان نباید خطی و جناحی باشد

نماینده مردم شهربابک در مجلس گفت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان باید مورد تایید امام جمعه کرمان و مجمع نمایندگان قرار گیرد و خطی و جناحی هم نباشد.

مدیرکل ارشاد کرمان نباید خطی و جناحی باشد

حسین فتاحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه سنگینی بر عهده دارد و باید از فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی حفاظت کند و آن را گسترش دهد و مردم را در مسیر اسلام ناب محمدی (ص) هدایت کند.

وی ابراز داشت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید فردی باشد که شناخت کافی از این حوزه داشته باشد و فردی انقلابی و ولایی بوده و در مسیر انقلاب اسلامی ایثارگری کند.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی افزود: مدیرکل فرهنگ و ارشادی که دنبال خط بازی باشد، فقط برای ما ضرر و زیان دارد، مانند وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت خاتمی که امروز در آمریکا و سرزمین‌های اشغالی فلسطین حضور دارد.

فتاحی ابراز داشت: در مملکتی که هزاران شهید دارد باید فرهنگ شهادت و انقلاب حفظ شود و گسترش یابد.

وی اذعان داشت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان باید مورد تایید امام جمعه کرمان و مجمع نمایندگان استان کرمان قرار گیرد و جامعه انقلابی قبولش داشته باشد و خطی و جناحی هم نباشد.

این نماینده مجلس در پاسخ به خبرنگار فارس که از وی درباره علت لغو آیین تودیع و معارفه مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی سئوال پرسید، افزود: اطلاعاتی در مورد تغییر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دست مجمع نمایندگان استان کرمان آمد و آنها مخالفت خود را اعلام کردند.

فتاحی ادامه داد: زاهدی رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و شورای انقلاب فرهنگی در زمینه انتخاب مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزیر ارشاد تذکر داد و با معاون وزیر ارشاد در مجلس صحبت کردیم که دنبال کسی باشید که حرف و حدیث در مورد وی نباشد.

وی اذعان داشت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی را باید با حساب و کتاب بگذاریم و نه اینکه گروهی از پشت صحنه بیایند و خودشان را معرفی کنند و وزیر هم تصمیم بگیرد، اگر این کار را بکنند ما هم کوتاه نمی‌آییم.

فتاحی با اشاره به اینکه امروز حامیان مدیرکل جدید ارشاد اسلامی با ارسال پیامک از ما نمایندگان برای حضور در آیین تودیع و معارفه مدیران ارشاد اسلامی دعوت می‌کردند، افزود: این آیین لغو شده است.

وی تصریح کرد: ما فرد مدنظر وزارتخانه برای فرهنگ و ارشاد اسلامی را رد نمی‌کنیم و برای جاهای دیگر قطعا خوب است، اما برای سکان‌داری ارشاد استان کرمان مدیران توانمند و قوی‌تر از این گزینه کم نداریم.

فتاحی بیان داشت: استدعا دارم که برای تصمیم‌ها در استان کرمان با مجمع نمایندگان هماهنگ باشند، همان طور که توقع دارند، نمایندگان با وزرا و دولت تعامل داشته باشند و این تعامل باید دوطرفه و در چارچوب نظام و حفظ و تقویت انقلاب اسلامی باشد.

وی ادامه داد: از افراد توانمند و معتدل برای مدیریت‌ها استفاده شود، همان گونه که در شعارهای رئیس جمهور بود افراد تندرو انتخاب نشوند.

انتهای پیام/80019/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول