اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ ستارگان جاوید

محمودی: روحانیت بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده است

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با اشاره به نقش موثر روحانیت در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی گفت: روحانیت بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

محمودی: روحانیت بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده است

آیت‌الله سید مرتضی محمودی‌گلپایگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: روحانیت قبل از شروع انقلاب فقط مشغول به برنامه‌های درس و بحث بود و فقط تحصیل علم می‌کردند و گاهی نیز برای مردم منبر و موعظه داشتند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین عنوان کرد: بعد از آن‌که انقلاب شروع شد به‌ویژه زمانی که انقلاب پیروز شد روحانیون علاوه بر درس و بحث در جهت حضور در جبهه‌های جنگ و مجامع و مجالسی که مربوط به انقلاب بود حضور بسیار خوبی داشتند، در جبهه‌های جنگ در طول هشت سال دفاع مقدس و در شهرها و روستاها در راستای موعظه و نصیحت مردم و توجه دادن آن‌ها به مسائل روز حضور بسیار فعال و پرشوری داشتند.

وی ادامه داد: در دوران هشت سال دفاع مقدس گاهی بنده برای دیدن فرزندانم به جبهه می‌رفتم و شاهد حضور موثر روحانیون در جبهه بودم، آنها به رزمنده‌ها روحیه می‌دادند و همچنین در مسائل مختلف اعتقادی سهم بسزایی داشتند، در حقیقت در این راه هم شهدای بسیاری دادند.

محمودی بیان کرد: برحسب آمارها روحانیون نسبت به سایر طبقات مردم بیشتر شهید و مجروح و مصدوم جنگی داده‌اند، در هر حال در همه صحنه‌ها حضور داشتند و امروز هم در عرصه تبلیغ و ارشاد مردم در سراسر کشور برای هدایت انسان‌ها و شرکت در مسائلی که مربوط به نظام و حکومت است حضور پیدا می‌کنند.

امام جمعه ورامین تصریح کرد: فرزند بنده هم طلبه و مشغول تحصیل بود و زمانی که جنگ شروع شد آمد ورامین و گفت من می‌خواهم در جبهه‌ها شرکت کنم من هم گفتم بسیار خوب است.

وی افزود: پسرم دو ماه اول را تمام کرد و آمد و گفت من باز هم می‌خواهم شما اجازه بدهید که در جبهه‌ها حضور پیدا کنم دوباره گفتم خوب است در جبهه حضور پیدا کنید، برای بار دوم جزو نیروهای شهید چمران بود و در نوبت دوم بود که به فیض شهادت نائل آمد و پس از آن ایشان را به آرامستان شیخان در قم انتقال دادند و آنجا در منزل ابدیش آرام گرفت.

محمودی با اشاره به ویژگی‌های بارز حجت‌الاسلام شهید محمودی بیان داشت: ایشان خیلی به امام علاقه داشت، پسرم حدود 24 ساله بود که به شهادت رسید و عمرش در مسیر خوبی گذشت و به فیض شهادت نائل آمد.

امام جمعه ورامین با تاکید بر اینکه شهادت یک موهبت الهی است که نصیب هر کسی نمی‌شود، عنوان کرد: یکی از دعاهای خوبی که در دعای افتتاح است و در ماه مبارک رمضان آن را قرائت می‌کنیم این است که از خداوند متعال شهادت در راه حق را خواستاریم.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در پایان برگزاری کنگره شهدای روحانی را کار بسیار خوبی دانست و گفت: یک عده از افرادی که به هر دلیلی تاکنون روحانیت را خوب نشناخته‌اند با برگزاری این کنگره‌ متوجه می‌شوند که روحانیت در پیروزی نهضت و نظام خدماتی داشته‌اند و این خودش بسیار اثربخش است به‌ویژه برای کسانی که ضد روحانیت تبلیغات می‌کنند کار بسیار پسندیده و نیکی است.

انتهای پیام/2462/ح40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول