اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی گلستان:

ظرفیت‎های گردشگری آبی موجب توسعه گلستان می‎شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: ظرفیت‎های گردشگری آبی می‎تواند به اقتصاد منطقه و رونق و توسعه استان گلستان کمک کند.

ظرفیت‎های گردشگری آبی موجب توسعه گلستان می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی در نخستین همایش ملی سازه‎های آبی و آبیاری در استان گلستان اظهار داشت: سرمایه‎گذاری در تاسیسات آبی می‎تواند ضمن فراهم آوردن زمینه‎های جذب گردشگر و توریست، به درآمدزایی و اقتصاد منطقه کمک کرده و رونق و توسعه استان را به همراه داشته باشد.

وی به ظرفیت‎های گردشگری آبی استان اشاره داشت و افزود: ورزش‎های آبی از جمله آموزش غواصی و تشکیل تیم‎های امداد و نجات پاراگرایدر و جت اسکی با استفاده از قایق در سطح آب دریاچه سدها و ایجاد اسکله‎های تفریحی و قایقرانی در حاشیه مخازن سدها (از جمله در سد «زرین گل» که در حال احداث است)، ایجاد جزیره‎های مصنوعی و تفریحی در دریاچه سدها، برگزاری مسابقات و تورهای ماهیگیری و انجام پرورش ماهی، پرورش اسب، شتر و شترمرغ از جمله طرح‎هایی است که می‎تواند برای توسعه گردشگری آبی این استان اجرایی شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان عرضه تولیدات محلی و صنایع دستی در بازارهای محلی با توسعه شرکت‎های تولیدی قالی و قالیچه و زیورآلات ترکمن و ساخت و ایجاد اقامتگاه‎های ارزان قیمت برای اسکان تورهای داخلی و دیدار از تاسیسات آبی را از دیگر ظرفیت‎ها برشمرد.

عباسی خاطرنشان کرد: موضوع گردشگری در مجاورت تاسیسات آبی به عنوان یک ظرفیت بالقوه مورد تایید است و مطالعه و برنامه‎ریزی برای ایجاد مجتمع‎های گردشگری و مراکز اقامتی و تفریحی و ورزش‎های آبی در حوزه تاسیسات آبی قدیمی، سدهای موجود و در حال ساخت و مطالعه به منظور فراهم کردن جاذبه‎های اکوتوریسم آبی و گردشگری آب از موضوعات در حال پیگیری است.

وی همچنین به مزایای انعقاد تفاهم‎نامه‎ها در این راستا اشاره داشت و گفت: استفاده از ظرفیت‎های منابع آبی مانند سدهای بزرگ مخزنی و منابع آبی کوچک نظیر آب‎بندان‎ها و ارزیابی امکانات و فضاهای موجود برای رشد سرمایه‎گذاری در تاسیسات گردشگری استان و بهره‎گیری از این منابع آبی به عنوان جاذبه گردشگری و راه‎اندازی تورهای گردشگری در فضایی آرام‎بخش و استفاده از سطح آب برای راه‎اندازی رشته‎های ورزشی مرتبط و سایت‎های پروازهای پاراگلایدر و همچنین بررسی توانمندی‎های باستانی در حوزه‎های آبی استان از جمله آب دنگ‎ها، آسیاب‎های آبی و سدهای باستانی می‎تواند در قالب این تفاهم‎نامه‎ها ارائه و اجرایی شوند.                                                                      

عباسی به ارائه مقاله بازشناسی سیستم آبرسانی سنتی در بافت تاریخی گرگان (استرآباد) توسط کارشناس این اداره کل در این همایش ملی اشاره داشت و اذعان کرد: برگزاری گردهمایی، همایش و کارگاه در خصوص سازه‌های آبی و آبیاری می‌تواند مسائل، مشکلات و یافته‌های نوین را بیشتر مورد توجه مدیران، اساتید، محققان، کارشناسان و دانشجویان قرار دهد تا در طراحی، اجرا و بهره‎‌برداری از این سازه‌ها این موارد مدنظر قرار گیرند.                                               

وی اظهار امیدواری کرد با بهره‎برداری مناسب از فرصت‎های سرمایه‎گذاری گردشگری منابع آبی این استان، صنعت گردشگری در استان گلستان بیش از پیش رونق و توسعه یافته و شاهد جلب و جذب گردشگران به این ظرفیت‎های بالقوه استان باشیم.

نخستین همایش ملی سازه‎های آبی و آبیاری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد و نمونه بام پوش‎های سفالی و همچنین زمینه‎های سرمایه‎گذاری گردشگری آبی توسط این اداره کل در این همایش معرفی شد.

انتهای پیام/2307/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول