اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان بازرسی خراسان شمالی:

شهرداری‌ها جلوی ساخت و ساز دستگاه‌های فاقد پروانه را بگیرند‌

قائم مقام سازمان بازرسی خراسان شمالی گفت: شهرداری‌های استان باید از همان ابتدای جلوی ساخت و ساز دستگاه‌هایی که فاقد پروانه ساخت هستند را بگیرند.

شهرداری‌ها جلوی ساخت و ساز دستگاه‌های فاقد پروانه را بگیرند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، امید سحرخیز بعدازظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی شهرستان مانه و سملقان با بیان اینکه شهرداری‌ها برای جلوگیری از مطالبات از دستگاه‌ها به خاطر نپرداختن عوارض ساخت و ساز باید از همان ابتدا ورود کرده و جلوی کار را بگیرند تصریح کرد: دستگاه‌هایی را می‌بینیم که اکنون مناقصات را برگزار می‌کنند که البته فاقد پروانه ساخت و ساز هم هستند.

وی تاکید کرد: شهرداری‌ها باید از هم‌اکنون از این دستگاه‌ها مطالبه پروانه کرده و در غیر این صورت جلوی کار را بگیرند.

سحر‌خیز با اشاره به خود‌گردان بودن شهرداری‌ها بر‌اساس قانون گفت: به همین خاطر یکی از مهم‌ترین بخش‌های درآمدی شهرداری‌ها صدور پروانه بوده که نبایستی از سوی مردم و دستگاه‌ها در پرداخت هزینه عوارضات کوتاهی شود.

وی در بخش دیگر ارتقای رضایتمندی مردم از شهرداری‌ها را امکان‌پذیر خواند و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی و بهینه سازی امور و مدیریت صحیح می‌توان آن را ارتقا داد.

به گفته سحر‌خیز اکنون شهرداری‌ها یکی از پر شکایت ترین دستگاه‌ها از سوی مردم بوده که بایستی برای کاهش آن اقدامات موثری بشود.

وی اضافه کرد: البته ما نمی‌خواهیم خدماتی که شهرداری به مردم ارائه می‌کند را زیر سؤال برده و یا نادیده بگیریم و طبیعتاً چون این مجموعه خدمات رسان بوده با حجم زیادی از مراجعات مواجه است.

قائم مقام سازمان بازرسی خراسان شمالی بر شفاف سازی امور در دستگاه‌ها و شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: شفاف نبودن فرآیند های اداری خودش به طور حتم زمینه ساز فساد است.

وی از شهرداری‌ها به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی و مردمی یاد کرد و افزود:  خودگردان بودن شهرداری‌ها بر اساس مصوبه مجلس اگرچه مشکلات مالی و تأمین هزینه‌ها را به دنبال دارد لیکن با برنامه ریزی مشکلات خود گردان بودن این مجموعه خدمات رسان قابل رفع است.

قائم مقام سازمان بازرسی خراسان شمالی ضرورت اتکا شهرداری‌ها به درآمدها،  فارغ از کمک‌های دولتی را برشمرد و اظهار کرد: بعضاً یک سوم از بودجه برخی از شهرداری استان را کمک‌های دولتی از محل عوارض ارزش افزوده را تشکیل می‌دهد که این چیز خوبی نیست.

وی با اشاره به اینکه مرکز مانه و سملقان ورودی خراسان شمالی از مسیر غرب محسوب می‌شود بیان داشت: این زمینه بسیار مساعدی برای برنامه ریزی و گسترش خدمات به مسافران است.

سحرخیز گفت: توجه به این مهم می‌تواند به افزایش درآمدها منجر شود که شهر از آن منتفع خواهد شد.

انتهای پیام/63002/ش‌30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول