اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید کاشان:

میزان مطالعه شاخص مهم یک جامعه مترقی است

رئیس کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان کاشان، میزان مطالعه را شاخص مهم یک جامعه مترقی در جهان دانست.

میزان مطالعه شاخص مهم یک جامعه مترقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا جوادی شامگاه چهارشنبه در تالار ارشاد این شهرستان اظهار داشت: از زمانی که مقام معظم رهبری مجموعه سازمان کتابخانه‌های عمومی کشور را به سمت مطالعه مفید تشویق نمود قدم‌های مثبتی در این بخش برداشته شده است و این حرکت به سمت جلو در اداره کتابخانه‌های استان اصفهان از جمله شهرستان کاشان نیز محقق شده است.

وی افزود: با وجود تلاش‌هایی که انجام شده است وضعیت فعلی کتاب و کتابخانه‌های شهرستان کاشان جوابگوی نیازهای علاقمندان به کتاب در شهرستان کاشان نیست و راه‌های پیموده نشده در این بخش بیش از راه‌های پیموده شده است.

معاون استاندار اصفهان توجه خانواده‌ها به تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه را یکی از مهمترین راه‌های توسعه فرهنگ مطالعه مفید در جامعه دانست و بیان داشت: خانواده‌ها باید به این امر مهم در خانه توجه داشته باشند که اگر آنان اهل مطالعه و کتاب باشند فرزندان آنان نیز رغبت بیشتری به مطالعه نشان می‌دهند.

جوادی با تأکید بر لزوم جهت‌گیری فرهنگ مطالعه به سمت و سوی کتاب یادآور شد: هرچند ما امروز در دهکده جهانی و با برخورداری از شبکه‌های اینترنتی دسترسی به کتاب‌های دیجیتالی را آسانتر نموده است اما هیچ مطالعه‌ای را نمی‌توان جایگزین کتاب که همیشه و در همه جا قابل دسترسی است، نمود.

به گفته وی علاوه بر این از کل مجموعه‌های نوشتاری مکتوب تنها نیم درصد آن تبدیل به قلم‌های رایانه‌ای شده است.

فرماندار ویژه کاشان همچنین کتاب و کتابخانه را ارزشمند دانست و اذعان داشت: هرچند کتاب ارزشمند است اما نوع و محتوای کتاب از خود آن مهم‌تر است که در این زمینه کتابخانه‌ها می‌توانند برای معرفی کتاب‌های مفید و بامحتوا به مخاطب، به عنوان راهنما مهمترین نقش را در معرفی کتب‌های مفید داشته باشند.

وی توسعه فرهنگ کتابخوانی و همچنین توجه به محتوا در نوع مطالعه را دو رسالت مهم مطالعه مفید دانست و تأکید کرد: ذهن ظرف پاکی است که باید محتوای ظرف نیز سالم باشد تا خوراک سالم و مواد مناسب برای روح و جان انسان مهیا شود.

انتهای پیام/2406/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول