اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

برگزاری آزمون کتبی طرح تربیت حفاظ در 142 حوزه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برگزاری آزمون کتبی طرح تربیت حفاظ قرآنی در 142 حوزه خبر داد.

برگزاری آزمون کتبی طرح تربیت حفاظ در 142 حوزه

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: آزمون کتبی دومین دوره حفاظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور، نهم اسفند ماه در زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این آزمون بیش از 5 هزار از حفاظ استان حضور خواهند داشت، بیان کرد: این حفاظ افرادی هستند که از یک تا 30 جزء قرآن را حفظ کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه امسال 142 حوزه برای برگزاری این آزمون در نظر گرفته شده است، گفت: علت تعدد حوزه‌ها دسترسی آسان حفاظ و سهولت در امر برگزاری آزمون است.

این مسئول در ادامه امامزاده سیدابراهیم (ع) و مسجد روستای اژدهاتو را حوزه‌های برگزاری این آزمون در زنجان عنوان کرد و بیان داشت: حوزه علمیه خواهران، دبستان شهید فهمیده، مسجد امام محمد باقر(ع)، حوزه علمیه امیرالمومنین(ع)، امامزاده اسماعیل(ع)، موسسه قرآنی مائده، مدرسه ابتدایی نور العلم و حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) حوزه‌های شهرستان ابهر برای برگزاری آزمون طرح حفاظ قرآن کریم هستند.

حجت‌الاسلام باقری امامزادگان هاشم و عوف (ع) آببر را نیز از دیگر حوزه‌های برگزاری طرح حفاظ قرآنی اعلام کرد و گفت: در شهرستان خرم‌دره نیز این آزمون در موسسه قرآنی ضحی برگزار می‌شود.

وی همچنین به برگزاری آزمون کتبی طرح حفاظ قرآنی در مسجد جامع حلب و مسجد جامع زرین آباد در شهرستان ایجرود اشاره داشت و اظهار کرد: بقعه قیدار النبی (ع)، مسجد جامع زرین رود، حسینیه شهر گرماب، مسجد امیرالمومنین مزید آباد، مسجد جامع روستای دوتپه، امامزاده احمد اینچه، مسجد امیرالمومنین لاچوان و امامزاده عبدالله کرسف نیز محل‌های برگزاری این آزمون در شهرستان خدابنده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به تربیت 9 هزار حافظ قرآنی در استان اشاره کرد و اذعان داشت: خوشبختانه اغلب افرادی که اقدام به حفظ قرآن کرده‌اند از بین نوجوانان و جوانان هستند.

این مسئول با بیان اینکه اجرای طرح تربیت حافظان قرآنی در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: استان زنجان در این راستا به بیشتر از تعهدات خود عمل کرده است.

انتهای پیام/73005/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول