اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تجلیل از 15 مقاله برتر

همایش ملی کشاورزی و امنیت غذایی در اردبیل پایان یافت

بعد از دو روز ارائه مقالات و کارهای تحقیقاتی در حوزه کشاورزی ارگانیک نخستین همایش ملی کشاورزی و امنیت غذایی در اردبیل و با معرفی 15 مقاله برتر به پایان رسید.

همایش ملی کشاورزی و امنیت غذایی در اردبیل پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم پایانی این همایش که عصر امروز در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، با تجلیل از کشاورزان نمونه و موفق در عرصه تولید از پدیدآورندگان 15 مقاله برتر با محوریت همایش شامل آشنایی با فرصت‌های کشاورزی، امنیت غذایی و تولید محصولات ارگانیک به پایان رسید تا نتایج آن مورد استفاده قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل در این مراسم اظهار داشت: یکی از الزامات توسعه استان اردبیل توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش کشاورزی اعم از زراعت، باغ، دامپروری آن هم به شکل صنعتی و با مدیریت کیفی برتر است که می‌تواند در استقلال و خودکفایی کشور و استان اردبیل راهگشا باشد.

محمدباقر بهشتی گفت: برگزاری این همایش که با دعوت از اساتید و نخبگان علمی، پژوهشی و تحقیقاتی انجام شد، می‌تواند به یک بسته ارزشمند در تولید محصولات ارگانیک تبدیل شود تا با بهره‌گیری از آن بتوان کشاورزی استان را از معیشتی و سنتی به سمت کشاورزی نوین با تولید محصول پاک و ارگانیک تبدیل کرد.

وی به ظرفیت‌های بی‌نظیر کشاورزی اعم از شمال، جنوب و مرکز استان اشاره کرد و افزود: دشت زرخیز مغان، باغات مثمر مشگین‌شهر همراه با منابع آب، هوای لطیف و متنوع منطقه می‌طلبد ما با تکیه بر نیروی انسانی خلاق به سمت توسعه واقعی حرکت کنیم و لحظه‌ای اجازه ندهیم در بخش کشاورزی غفلت و ناآگاهی صورت بگیرد و یا ظرفیت‌ها به هدر برود.

بهشتی تصریح کرد: اگر امروز مقام معظم رهبری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده و از سران سه قوه می‌خواهند که این بسته ارزشمند را اجرایی و عملیاتی کند شاه کلید آن توجه به توان داخلی و به ویژه نیروی انسانی کاردان،‌ خلاق و توانمند است که بیش از نیمی از بیکاران این استان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به ویژه در رشته‌های مرتبط با کشاورزی است که می‌تواند یک ظرفیت عظیم و برجسته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این همایش نایب رئیس همایش ملی و تخصصی آشنایی با فرصت‌های کشاورزی و امنیت غذایی در اردبیل خاطر نشان کرد: اولین همایش ملی و تخصصی آشنایی با فرصت‌های کشاورزی و امنیت غذایی محصول سالم و ارگانیک با محوریت سیب‌زمینی از دیروز شروع شده و به مدت دو روز شاهد ارائه مقالات برتر و شاخص در محورهای این همایش بودیم.

فرهاد توحیدی اضافه کرد: این همایش در راستای افزایش کمی و کیفی و تولید پایدار محصولات کشاورزی از طریق تسریع در انتقال یافته‌ها، نقاط فنی، ارتقا بهره‌وری و منابع تولید، حفظ و حمایت از منابع طبیعی با هدف تولید محصولات کشاورزی سالم و طبیعی برگزار شد.

وی اهداف برگزاری این همایش را تحقق منویات مقام معظم رهبری در استفاده از منابع طبیعی و قابلیت‌های موجود در کشور بیان کرد و ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری بر این است که بهترین راه خلاصی از تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی تاکید بر منابع داخلی و ظرفیت‌های موجود کشور است.

در این همایش ارائه‌کنندگان مقالات مختلف از جامعه مهندسان کشاورزی، انجمن تولید محصولات ارگانیک اعلام کردند که باید به سمت تولید محصول سالم به شکل منسجم و برای تقویت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم تا بهتر و بیشتر بتوانیم به استقلال اقتصادی کشور کمک کنیم.

انتهای پیام/62003/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول