اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل مجمع اهل بیت (ع)‌:

حجاب و عفاف وقار جامعه است

دبیرکل مجمع اهل بیت (ع)‌ گفت:‌ حجاب و عفاف وقار جامعه و عظمت ملت ایران است.

حجاب و عفاف وقار جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، آیت‌الله محمدحسن اختری عصر امروز در مراسم راه‌اندازی مرکز حجاب و عفاف استان لرستان در خرم‌آباد با اشاره به اینکه مصوبه مربوط به حجاب و عفاف باید اجرایی شود، گفت: همه ما به ضرورت حجاب و عفاف آگاه و معتقد هستیم.

وی اظهار کرد: ما معتقد هستیم در جامعه اسلامی بیشتر از هر مسئله دیگری باید به ضرورت حجاب و عفاف اهمیت دهیم.

آیت‌الله اختری خاطرنشان کرد: زمانی که انگلیسی‌ها بنا گذاشتند با استعمارگری خود بر خاورمیانه تأثیر بگذارند در کشورهای ایران، ترکیه، عراق و عربستان سعودی حاضر شدند.

دبیرکل مجمع اهل بیت (ع)‌ گفت: انگلیسی‌ها برای اینکه در خصوص این کشور سد خودشان را محکم‌تر کنند بر روی مسئله حج، روحانیت، حجاب و عفاف برنامه‌ریزی کرده‌‌اند.

آیت‌الله اختری اظهار کرد: در مسئله حج برنامه‌ای که گذاشته بودند این بود که تبلیغات شدیدی بر علیه حج به کار بگیرند به طوری که اقدام به از بین بردن خط راه‌آهن بین این کشورها کردند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از این مسائل روحانیون بودند که انگلیسی‌ها آنها را نشانه گرفتند به گونه‌ای که با علما، روحانیت و عمامه شروع به مقابله کردند.

دبیرکل مجمع اهل بیت (ع)‌ گفت: سومین عاملی که انگلیسی‌ها مورد هدف خود قرار دادند مسئله حجاب و عفاف بود که در کشوری مانند ترکیه در این زمان نیز حجاب ممنوع است.

آیت‌الله اختری گفت: در ایران این سه نقطه شوم انگلیسی‌ها به علت حضور مراجع، روحانیت، عشق به ائمه اطهار(علیهم‌السلام) و عزاداری‌های امام حسین (ع) نقش بر آب شد و با شکست روبه‌رو شدند.

وی افزود: رضا خان خیلی تلاش کرد تا این حجاب را از بین ببرد اما عشق به اهل بیت باعث شد که مردم دست از حجاب برندارند.

دبیرکل مجمع اهل بیت (ع)‌ گفت: فرهنگ غربی و تهاجم دینی در جامعه در حال گسترش است و متأسفانه دولت‌های ما در عین حالی که قانون حجاب و عفاف را در ادارات و جوامع تصویب کرده‌اند، اما تاکنون در این زمینه هیچگونه اقدامی انجام نداده‌اند.

آیت‌الله اختری به تصویب قانون حجاب در کشور اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه این قانون سال‌ها است که تصویب شده، اما هنوز اجرایی نشده و دولت روحانی اخیراً به وزیر کشور ابلاغ کرده تا این قانون را در کشور اجرایی کند.

وی تأکید کرد: یک استاندار و مدیر یک اداره می‌تواند با مسئولیت خود و احساس شعور دینی که دارد قانون حجاب را در آن دستگاه پیاده کند.

دبیرکل مجمع اهل بیت (ع)‌ عنوان داشت: باید در هر استان ستادی در زمینه حجاب ایجاد شود و در مناطق مختلف نیز گسترش پیدا کند.

آیت‌الله اختری اضافه کرد: امروز در جامعه اسلامی زمانی که افراد با حجاب در مکانی ظاهر می‌شوند همان احساس شرم و حیا را دارند این در حالی است که افراد بی‌حجاب گستاخ‌تر و با حیای کمتری ظاهر می‌شوند که همه این مسائل به خاطر بی‌همتی و سستی مسئولان ما است زیرا ما با این مسئله به خوبی مقابله نکرده‌ایم.

وی اذعان داشت:‌ باید یک مرکز با هیئت امنا و هیئت‌مدیره‌ای در هر استان تشکیل شود تا در خصوص حجاب و عفاف و برتر کردن شبهات مردم به خصوص جوانان با ما در ارتباط باشند.

دبیرکل مجمع اهل بیت (ع)‌ افزود: امام زمانی که حرکت کرد تنها بود اما با اقدام خود توانست همه آحاد مختلف مردم را به میدان آورد.

وی متذکر شد:‌ ما باید دست به دست هم دهیم و با همکاری همدیگر اقدامات خوب و با تأثیری در جامعه در خصوص حجاب و عفاف انجام دهیم.

آیت‌الله اختری در پایان یادآور شد: حجاب عظمت ملت ایران است و حجاب عظمت بانوان، مسلمانان و همه مردم به خصوص جوانان است لذا رعایت حجاب فقط مخصوص زنان نیست و همه مردان نیز باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/85001/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول