اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی مطرح کرد

سلامت اجتماعی با نهادینه شدن سبک زندگی دینی در خانواده‌ها

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی ضرورت کاربردی شدن سبک زندگی دینی در خانواده‌ها را برشمرد و گفت: به‌کارگیری این اصول سلامت اجتماعی و کاهش جرایم را به دنبال دارد.

سلامت اجتماعی با نهادینه شدن سبک زندگی دینی در خانواده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از اداره روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی، حجت‌الا‌سلام نورالله قدرتی در همایش دانشجویی سبک زندگی دینی اظهار کرد: باید همگی باورمان شود زندگی که امروز ما با آن سرکارداریم از واقعیت آن خیلی دور است.

وی با بیان اینکه توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص کار بردی شدن سبک زندگی دینی می‌تواند بسیاری از مسایل و معضلاتی را که امروز در خانواده‌ها و اجتماع برخورد داریم مرتفع کند گفت: در این زمینه نیازمند حرکتی بزرگ در  بین مسئولان ودلسوزان و همچنین جوانان و نوجوانان که بار سنگین مسئولیت بر دوش دارند هستیم.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: زمانی سبک زندگی دینی در بین تمامی اعضای جامعه عملی شود، به زندگی و حیات طیبه نزدیک می‌شویم.

قدرتی افزود:زندگی اسلامی مبتی بر اصولی است که در صورت وجود این اصول می‌توان زندگی نرمال را بین خانواده‌ها همگانی کرد.

وی اولین اصل زندگی به سبک دینی را دانش ،آگاهی و علم معرفت عنوان کرد و افزود: تا  زمانی که در محتوای هر خانواده این اصل نادیده گرفته شود موفقیت در اجرای این برنامه‌ها ممکن ناپذیر است.

وی تعقل و تفکر ،ایمان وجود ارزش‌های اخلاقی و عمل صالح را دیگر اصل‌های مهم در سبک زندگی دینی عنوان کرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی نیز در ابتدای این همایش بیان داشت:امروز تمامی مشکلاتی که بشر به آن گرفتار است به دلیل نادیده گرفتن دین در زندگی است.

  امان الله حسین پور در عین حال یکی از مهمترین عوامل تولید فقر را نبود زمینه اسلامی در جامعه خواند افزود: اگر شیوه اسلامی درست در خانواده‌ها و جامعه کاربردی شود می‌توان شاهد مرتفع شدن بسیاری از خلاءها و ناهنجاری‌ها در جامعه و خانواده باشیم.

وی همچنین عدم رعایت قوانین را از دیگر باز خوردهای منفی و مضر در بی توجهی به سبک زندگی دینی عنوان کرد.

همچنین طهماسبی استاد حوزه و دانشگاه تهران  نیز  در این همایش معضلات موجود در جامعه را نبود شیوه درست سبک زندگی دینی در خانواده‌ها عنوان کرد. افزود:امروزه یکی از عوامل بالا بودن آمار طلاق در بین زوج‌های جوان به نبود سبک زندگی مربوط می‌شود.

80 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده ، که سه مقاله برتر شناخته شد و به نفرات اول تا سوم این همایش کمک هزینه سفر به حج عمره،عتبات عالیات و مشهد مقدس اهدا شد.

انتهای پیام/63002/ش/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول