اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران:

بانک توسعه صادرات به پشتوانه‏های قوی نیاز دارد‌

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: بانک توسعه صادرات در شرایط فعلی به پشتوانه‏های قوی مالی نیاز دارد.

بانک توسعه صادرات به پشتوانه‏های قوی نیاز دارد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، بهمن وکیلی عصر امروز در نشستی که با حضور معاونان و مدیران بانک توسعه صادرات ایران، استاندار سمنان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان و . . . برگزار شد، اظهار کرد: بانک توسعه تعاون در خدمت صادرات کشور است و می‏کوشد تا میزان صادرات غیرنفتی در ایران افزایش یابد.

وی تصریح کرد: بانک توسعه صادرات ایران همه تلاش خود را معطوف به این کرده است تا میزان ارزش صادرات کشور هر روز بیش از روز قبل افزایش یابد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران افزود: امروز ورود به بازارهای صادراتی بسیار سخت است و از آن مشکل‏تر، این است که بخواهیم در یک بازار خارجی پایدار بمانیم؛ چرا که رقیبان ما هیچ‏وقت بیکار نمی‏نشینند تا ایران صادراتش را به راحتی انجام دهد.

امروز شاهد صادرکنندگان کمی هستیم

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران افزود: ماندگاری در بازارهای صادراتی در برهه کنونی بسیار دشوار است و رقابت شدیدی در جهان بین تولیدکنندگان وجود دارد و از این رو، همه باید به رشد صادرات کمک کنند.

وکیلی ادامه داد: بانک توسعه صادرات ایران در شرایط کنونی باید بیش از گذشته تقویت شود و پشتوانه‏های مالی قوی داشته باشد تا بتواند منابع مالی لازم را برای صادرکنندگان کشورمان فراهم کند.

وی تصریح کرد: ظرفیت تولید در کشور بسیار بالاست؛ اما امروز شاهد صادرکنندگان کمی هستیم و این نشان می‏دهد که باید در حوزه صادرات تلاش‏های بیشتری انجام شود.

سودآوری هدف اصلی بانک توسعه صادرات ایران نیست

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: سودآوری هدف اصلی این بانک نیست؛ اما ضوابط و قواعد دریافت و پرداخت در بانک توسعه صادرات ایران همچون سایر بانک‏هاست و تفاوتی بین این بانک و سایران وجود ندارد.

وکیلی اضافه کرد: هیچ تفاوتی در بسته‏های سیاستی و پرداختی در بانک توسعه صادرات ایران در مقایسه با سایر بانک‏ها ایجاد نشده است.

وی گفت: این بانک در شرایط این‏چنینی نمی‏تواند جوابگوی همه متقاضیان باشد و با اوضاع فعلی و در نظر داشتن اینکه زمینه تولید در ایران بسیار بالاست، نمی‏توانیم به همه تقاضاها پاسخ دهیم.

استانداران روحیه اقتصادی داشته باشند

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران همچنین با تقدیر از رویکرد اقتصادمحور استاندار سمنان تاکید کرد: استانداران کشور امروز باید روحیه اقتصادی داشته باشند؛ چرا که نیاز کشور این را می‏طلبد.

وکیلی افزود: دید سیاسی صرف در استانداران امروز چندان جوابگوی نیازها نیست و متاسفانه تاکنون چنین بوده است که استانداران بیشتر سیاسی بوده‏اند تا اقتصادی و از بین معاونان یا چهره‏های سیاسی انتخاب می‏شده‏اند.

وی بیان کرد: امروز اقتصاد سبب بهبود عملکردها در سایر حوزه‏ها نظیر امنیت، فرهنگ، سیاست و . . . می‏شود و باید بیشتر بدان توجه شود.

انتهای پیام/2249/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول