اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

رسانه‎ها با ترسیم سیمای سلامت به جامعه آرامش دهند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه ترسیم درست سیمای سلامت جامعه باید اولویت رسانه‎های استان باشد، گفت: طرح این موضوعات باید به جامعه آرامش دهد نه اینکه دغدغه‎های مردم را افزایش یابد.

رسانه‎ها با ترسیم سیمای سلامت به جامعه آرامش دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، تقی ریاحی بعد از ظهر امروز در جلسه هم‎اندیشی با مدیران هفته‎نامه‎های استانی و سرپرستان دفاتر نمایندگی‎های خبرگزاری در استان گلستان اظهار داشت: آیا بیان سیمای سلامت فقط بیان ضعف‎های این بخش است یا برعکس زیبایی‎هایی همچون کسی که درد و مشکل جسمی دارد و بعد از مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی با تلاش پرستاران و پزشکان سلامتی مجدد خود را باز می‎یابد، را دارد؟

وی تصریح کرد: هم اکنون چه در سطح کشور و چه در سطح استان از نظر پرداختن حرفه‎ای به مسائل حوزه سلامت و بهداشتی نقایصی وجود دارد.

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: آنچه در اذهان مردم از حوزه سلامت وجود دارد فقط به محیط بیمارستان‎ها و اورژانس‎های خلاصه می‎شود در حالی که حوزه سلامت از گستردگی و پیچیدگی خاصی برخودار است که باید با آموزش و آگاهی این ذهنیت جامعه تغییر یابد.

رسانه‎ها فرهنگ باروری را به عنوان یکی از شاخص‎های توسعه ترویج کنند

ریاحی افزود: زمانی فرهنگ باروری با اجرای سیاست تنظیم خانواده در کشور انجام می‎شد ولی امروزه متوجه شدند این سیاست یک تهدید جدی برای کشور است که باید برای رهایی از این آسیب اجتماعی رسانه‎ها با ظرافت این بحث را به عنوان یکی از شاخص‎های توسعه مطرح کنند.

وی ادامه داد: سلامت و امنیت خانواده و توجه به سبک زندگی درست که عدم رعایت آن ماحصل همه بیماری‎های واگیر بوده ناشی از فقر آگاهی جامعه است که باید با جدیت به آن توجه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: آن چیزی که در شرایط کنونی باید به آن توجه جدی شود توجه به تغییر سبک زندگی مردم است که استفاده و پافشاری به روش‎های گذشته زندگی می‎تواند به عنوان یک آسیب برای مردم جامعه باشد.

ریاحی اذعان داشت: اتفاق تلخ رخ داده شده در حادثه واژگونی اتوبوس در جاده «هراز» به عنوان یک نماد از بی‎احتیاطی که سلامت مردم تهدید می‌کند، است که باید دست‎اندرکاران برای حفاظت از سلامت جامعه و جلوگیری از اینگونه آسیب‎های اجتماعی وارد عمل شوند.

رسانه‎های مطالبات مردمی در حوزه سلامت را گوش مدیران برسانند

وی اطلاع‎رسانی حرفه‎ای را یک فرصت برای مدیران خواند و از رسانه‎های خواست مطالبات مردم استان از حوزه سلامت از نقاط مختلف گلستان را برای اصلاح امور به گوش مدیران بخش سلامت برسانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان عنوان کرد: وقتی اولویت‎ها و نقایص به صورت ظریف و حرفه‎ای با عنوان مطالبه مردمی از طریق رسانه‎ها عنوان شود ذهن مدیران برای رفع آن به حرکت در خواهد آمد.

وی پرستاران را زحمت‎کش‎ترین اقشار جامعه خواند و اذعان داشت: کارکنان خدوم بیمارستان‎ها و مراکز بهداشتی با وجود اینکه در طی یکسال گذشته مطالباتی مالی از دانشگاه دارند ولی با جان‎فشانی خدمات به مردم را متوقف نکردند که جای تقدیر دارد.

ریاحی با بیان اینکه خبر باید سازنده و آرامش بخش برای مردم باشد، خاطرنشان کرد: اگر زشتی‎ها و زیبایی‎های را به صورت حرفه‎ای و سازنده برای مدیران بخش سلامت انعکاس دهید ما با کمال میل از آن استقبال خواهیم کرد.

وجود مشکلات در سطح بیمارستان‎ها و مراکز بهداشتی یک واقعیت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان وجود مشکلات در سطح بیمارستان یک واقعیت است، تاکید کرد: اگر شما رسانه‎ها یک زاویه از مشکلات بیمارستان‎ها و مراکز بهداشتی را عنوان می‎کنید ما زوایای زیادی از این مشکلات که بخش عمده‎ای از آن به علت مشکلات اعتباری کشور است را می‎دانیم که اگر عنوان شود جز ناامید برای مردم عایدی دیگر ندارد لذا لازم است همه ما تلاش کنیم این مشکلات هر چه بیشتر حل شود.

در این جلسه مدیران هفته‎نامه و سرپرستان دفاتر نمایندگی خبرگزاری در استان هر یک به بیان نقطه نظرات خود برای ارتباط و تعامل بیشتر در حوزه سلامت با رسانه‎ها پرداختند.

انتهای پیام/2307/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول