اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل منابع طبیعی ایلام:

بی‌نظیرترین طرح آبخیزداری ایلام در چوار اجرایی می‌شود

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان ایلام گفت: بی‌نظیرترین طرح آبخیزداری استان ایلام در چوار اجرایی می‌شود.

بی‌نظیرترین طرح آبخیزداری ایلام در چوار اجرایی می‌شود

ولی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام با بیان این که با برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است بی‌نظیرترین طرح آبخیزداری استان در چوار اجرایی و محقق شود، گفت: برای اجرای این طرح بیش از 142 میلیارد ریال از محل منابع ملی و استانی اختصاص یافته و صرف این طرح می‌شود.

وی با اشاره به این که کنترل آبریز حوزه سد گلال، کنترل رسوب و فرسایش خاک، ذخیره مطلوب نزولات آسمانی، توسعه فضای سبز و منابع طبیعی، اشتغالزایی و بهبود وضعیت اقتصادی مردم منطقه از اهداف اجرای این طرح است، اضافه کرد: جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاهای اطراف به شهرها و تأمین آب شرب مورد نیاز مردم، باغات و اراضی کشاورزی منطقه و ... از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

باقری با تصریح بر این که توسعه باغات، جذب گردشگران و طبیعت گردان، ایجاد پارک آبخیز با چشم اندازی زیبا، طبیعی و پر منظره و جذاب برای مسافران از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است، آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان ایلام گفت: حجم عملیات مکانیکی این طرح مهم شامل سنگی ـ ملاتی، گابیون‌بندی و خشکه چینی 46 هزار مترمکعب است.

وی ادامه داد: در این طرح عملیات بیولوژیک و بیومکانیک شامل نهالکاری مثمر و غیر مثمر، کوپه کاری، بذر کاری و قرق در سطح 15 هزار هکتار صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/2246/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول