اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

توسعه صنعت کشاورزی مهم‌ترین اولویت مسئولان است

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان توسعه صنعت کشاورزی است.

توسعه صنعت کشاورزی مهم‌ترین اولویت مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، غلامرضا نوری ظهر امروز در همایش ملی انجمن‌های علمی دانشجویی رشته‌های کشاورزی و منابع طبیعی در کرج اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین راهکارهای لازم برای رسیدن به توسعه این صنعت، اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: همه افراد جامعه باید در رسیدن به اقتصاد مقاومتی تلاش کنند تا بتوانیم به رشد و شکوفایی در این زمینه برسیم.

این مسئول با بیان این‌که گذر از مشکلات مستلزم رسیدن به اقتصاد مقاومتی است، افزود: 13 درصد از اقتصاد کشور به طور مستقیم و غیرمستقیم تحت تاثیر بخش کشاورزی است لذا باید با تمهیدات اساسی و برنامه‌ریزی‌های این بخش کشاورزی را به سمت علمی شدن بیشتر پیش ببریم.

نوری با تأکید بر نقش دانشگاه‌ها و مراکز علمی تأکید کرد: دانشگاه‌ها و مراکز علمی در اجرایی شدن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بسیار تأثیرگذار هستند لذا با برنامه‌ریزی‌های اساسی باید به توسعه و اجرایی شدن این مهم پرداخت.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به صرف 93 درصد آب کشور در بخش کشاورزی،‌ تصریح کرد: در 20 سال آینده با کاهش منابع آب مواجه می‌شویم که در این راستا باید به روش‌های موثری به منظور استفاده بهینه از این منابع برسیم.

معاون دانشجویی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران نیز طی سخنانی هدف از برگزاری این همایش را آشنایی دانشجویان و انجمن‌های علمی به عنوان اصل‌های اساسی جامعه عنوان کرد و گفت: تبیین جایگاه کشاورزی و منابع طبیعی در الگوی اسلامی ایرانی، تبیین جایگاه کشاورزی و منابع طبیعی در تحقق حماسه اقتصادی، تحول در علوم کشاورزی و منابع طبیعی در راستای تمدن نوین اسلامی، امنیت غذایی و توسعه پایدار کشاورزی، منابع طبیعی و ... از موضوع‌های مورد بررسی در این همایش است.

علی جعفری اظهار کرد: 125 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که از این تعداد 83 مقاله بعد از داوری انتخاب شده که از این تعداد نیز 18 مقاله به شکل سخنرانی و 65 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/2302/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول