اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی:

واحدهای شهرک‌های فناوری قطعات خودرو تبریز پس از 17 سال سنددار می‌شوند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: مشکل سند واحدهای مستقر در شهرک فناوری قطعات خودرو تبریز پس از 17 سال حل شد.

واحدهای شهرک‌های فناوری قطعات خودرو تبریز پس از 17 سال سنددار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی عسگری ظهر امروز در حاشیه بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از شهرک فناوری قطعات خودرو در گفت‌و‌گو با خبرنگاران  اظهار کرد: شهرک فناوری قطعات خودرو در 25 هکتار واقع در جاده صنعت غرب تبریز با ایجاد 7 هکتار مجتمع کارگاهی و 18 هکتار شهرک فناوری در سال 1382 به عنوان تنها شهرک فناوری در زمینه طراحی ساخت و تولید قطعات خودرو به بهره‌برداری رسیده است.

وی تعداد کارگاه‌ها در شهرک فناوری قطعات خودرو را 147 کارگاه فعال اعلام کرد و افزود: تعداد دفاتر دانش بنیان، فناوری نوین و فنی مهندسی در این شهرک 42 دفتر است که از این تعداد 34 دفتر به صورت فعال مشغول به فعالیت هستند.

عسگری اصلاح دستورالعمل واگذاری زمین یا کارگاه صنعتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان را خواستار شد و گفت: در صورت اصلاح این دستورالعمل، روند واگذاری و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان سرعت بیشتری می‌گیرد.

وی همچنین به انعقاد قرارداد توسط مشاوران مستقر در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار اشاره کرد و گفت: این تعداد قرارداد در 10 ماهه گذشته به مبلغ 16 میلیارد و 337 میلیون ریال صورت گرفته که با تسهیل امور این رقم و تعداد قرارداد قابل افزایش است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی اظهار کرد: آذربایجان شرقی با داشتن هشت هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ، وجود شهرک فناوری خودرو کشور و مراکز و موسسات آموزش عالی و شش خوشه صنعتی در زمینه قطعات خودرو، کفش، مبلمان چوبی، چرم، لوازم خانگی و سنگ یکی از قطب‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود.

عسگری اظهار کرد: در چنین شرایطی فن بازار می تواند نقش مهمی در توسعه سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری استان داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: وضعیت اسناد مالکیت شهرک فناوری قطعات خودرو که 17 سال بود با مشکل مواجه بود از روز گذشته این مشکل حل شده و در حال صدور سند هستیم.

انتهای پیام/60001/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول