اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان‌های کشور:

استفاده از امکانات و تجهیزات الکترونیک در زندانبانی ضروری است

فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان‌های کشور گفت: استفاده از ابزار، امکانات و تجهیزات الکترونیک و شیوه‌های نوین در زندانبانی به منظور ارتقای امنیت و جبران کمبودهای موجود در بخش نیروی انسانی ضروری است.

استفاده از امکانات و تجهیزات الکترونیک در زندانبانی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مهدی محمودی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت زندان‌های استان مرکزی با تشریح اهداف، تاریخچه شکل‌گیری و رسالت یگان حفاظت در کشور، فلسفه تشکیل آن را اجرا و پیگیری اهداف انتظامی و کمک به برقراری نظم و امنیت در جامعه برشمرد.

وی افزود: این مهم با تجمیع معاونت انتظامی، حراست و سایر واحدهای ذیربط و تبدیل آن به یگان حفاظت در سال 1380 در سازمان زندان‌ها به انجام رسید و در سال 1389 دستور‌العمل قطعی یگان و نوع ماموریت‌ها و وظایف آن مشخص شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان‌های کشور با اشاره به برخی از وظایف یگان‌های حفاظت از جمله حفاظت اماکن، اعزام و بدرقه، بازرسی‌های اولیه و تعامل با نیروهای انتظامی را به عنوان راهبردی اساسی در امور یگان دانست و خاطر نشان کرد: به همین منظور در جهت هماهنگی هر چه بیشتر بین نیروهای انتظامی و یگان حفاظت زندان‌ها طرح‌های مشترک در قالب مانور با حضور نیروهای یگان و انتظامی در زندان‌های کشور برگزار شده است.

محمودی تصریح کرد: نیروهای یگان حفاظت و مراقبین در انجام امور محوله نهایت دقت را داشته باشند و به منظور استقرار نظم و امنیت در زندان با نظارت مسئولین ذیربط از هیچ گونه تلاش و کوششی دریغ نکنند.

وی ارائه برنامه‌های آموزشی مداوم به کارکنان را در انجام امور زندانبانی از جمله اعزام و بدرقه بسیار مؤثر دانست و گفت: فرماندهان یگان حفاظت نیز باید به مسئله آموزش نیروهای تحت‌الامر اهمیت داده و به آن بپردازند.

این مسئول همچنین استفاده از ابزار، امکانات و تجهیزات الکترونیک و شیوه‌های نوین در زندانبانی را ضروری خواند و بیان کرد: با گسترش فناوری پیشرفته حفاظت فیزیکی زندان‌ها و استفاده از سیستم‌های هوشمند می‌توان ضمن ارتقاء کیفیت خدمات‌دهی و ضریب امنیتی کمبودهای موجود در بخش نیروی انسانی را به نحو چشمگیری جبران کرد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان‌های کشور همچنین با اشاره به ماموریت‌های اصلی یگان حفاظت و نقش آن در سازمان زندان‌ها مطرح کرد: سازمان زندان‌ها در بین دیگر یگان‌های حفاظت موجود مهمترین یگان امنیتی را در دست دارد که در این یگان با توجه به وظیفه ذاتی که دارد کارهای مهم و خوبی را در این راستا برای حفظ امنیت بیش از پیش در زندان‌های کشور انجام داده است.

وی یگان حفاظت سازمان زندان‌ها را از نظر نیرو بزرگترین یگان‌های کشور دانست و افزود: از آنجایی ‌که این یگان حساسترین و مهمترین وظیفه را در بین یگان‌های مستقر در نهادها و سازمان‌های کشور دارد با 26 وظیفه، عریض‌ترین نهاد نیز به شمار می‌آید.

محمودی با اشاره به اینکه در شرایط خاص و مواقع بحرانی یگان حفاظت زندان‌ها از نظر عملیاتی تحت امر نیروی انتظامی است، افزود: در شرایط خاص یگان حفاظت زندان می‌بایست تحت امر و فرماندهی نیروی انتظامی از نظر عملیاتی عمل کند که با تعامل، همکاری و تفاهم و با به روز رسانی طرح‌ها، مانورها، کارها و برنامه‌های پیش بینی شده یگان که همان حفظ امنیت، آسایش و برقراری نظم در زندان‌ها می‌باشد میسر خواهد شد.

وی افزود: امروزه یگان حفاظت، یگان مقتدر و با اقتدار و با تجربه در وظایف محوله و مأموریت‌هاست که از این یگان به عنوان سرمشق و الگو در جلسات مختلف نیروهای مسلح یاد می‌شود همچنین از تجهیزات، جذب نیرو، جذب سرباز، نحوه آموزش و اجرای مأموریت یگان سازمان زندان‌ها به عنوان الگو در کشور یاد می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان‌های کشور با تقدیر از اقدامات خوب و ارزنده اداره کل زندان‌های استان مرکزی و  موفقیت‌های قابل توجه این استان طی سال‌های 91 و 92 در زمینه‌های کاهش قابل توجه ورود مواد مخدر به زندان، کاهش در حد صفر درگیری و خود زنی، عدم گزارش فرار از زندان، کاهش چشمگیر ورود اشیاء ممنوعه به داخل زندان‌ها و... توفیقات حاصله و تفاوت فاحش وضع موجود نسبت به دیگر زندان‌های کشور را نتیجه تلاش‌ها و خدمات ارزنده مدیرکل و کارکنان متعهد زندان‌های استان مرکزی دانست و از تمامی اقدامات انجام شده در زندان‌های استان تقدیر و تشکر کرد .

مدیر کل زندان‌های استان مرکزی نیز نظم و امنیت حاکم در زندان‌ها را حاصل تلاش و کوشش نیروهای یگان حفاظت دانست و گفت: در مجموعه زندان‌های استان نظم و امنیت مطلوبی حاکم است و کارکنان زندان‌های استان نیز با مراجع و مسئولین قضایی و نیروهای انتظامی تعامل نزدیک و سازنده‌ای دارند.

خشایار جمشیدی یادآور شد: با توجه به اینکه رسالت اصلی سازمان زندان‌ها اصلاح و تربیت مددجویان می‌باشد تحقق این رسالت ممکن نیست مگر در سایه تأمین امنیت پایدار و فراهم کردن زیر ساخت‌های تأمینی و روانی لازم که این وظیفه خطیر را یگان‌های حفاظت به عهده دارند.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و سازمان زندان‌ها سه رکن مهم امنیت و آرامش در جامعه‌اند که البته سازمان زندان‌ها وظیفه‌اش صرف نگهداری مجرمین و محکومین نیست بلکه با شعار اصلاحی و تربیتی در چرخه امنیت جامعه نقش به‌سزایی ایفا می‌کند.

مدیر کل زندان‌های استان مرکزی با اشاره به اینکه هدف همه کارکنان اصلاح شخصیت و رفتار مجرمین در زندان‌هاست،گفت: اگر امنیت و آرامش در زندان‌ها حکمفرما نباشد کار اصلاحی زندانیان به نتیجه نخواهد رسید که وظیفه یگان حفاظت در این مسیر بسیار مهم و حیاتی بوده و یکی از ضرورت‌های مهم در این بخش تخصصی‌سازی و کادر بندی فنی نیروها است که این مهم در دستور کار اداره کل زندان‌های استان مرکزی قرار دارد.

جمشیدی در ادامه گزارشی از عملکرد یگان حفاظت زندان‌های استان و وضعیت نیروهای موجود ارائه کرد.

در پایان این جلسه مصطفی حیدربیگی طی حکمی از سوی فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان‌های کشور به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت زندان‌های استان مرکزی منصوب و از خدمات چند ساله روح‌الله عباسی فرمانده اسبق یگان حفاظت زندان‌های استان مرکزی تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/87002/ل40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول